Etusivu » Tiedotteet » Kauppa » Birran paikalle yrittäjävetoinen ravintola

Birran paikalle yrittäjävetoinen ravintola

Julkaistu: 16.11.2012 klo 12:02
Julkaisija: Osuuskauppa Keskimaa

Keskimaa Osk:n Kuokkalassa sijaitseva lähiöravintola Birra suljetaan marraskuun lopussa. Ravintolatoiminta jatkuu yrittäjävetoisena.

Keskimaa avasi ravintola Birran Kuokkalaan vuonna 1991. Birra-nimellä ravintolatoiminta liiketilassa päättyy marraskuun lopussa. Birra on viimeistä päivää avoinna 28.11.2012.

Keskimaa vuokraa Birran liiketilan Raama Ravintolapalvelut Oy:lle, joka jatkaa ravintolatoimintaa uudella nimellä. Toimintakatkos jää muutaman päivän pituiseksi.

– Tavoitteenamme on avata uusi RaamaBar itsenäisyyspäiväviikolla, yrittäjä Jukka Nurminen vahvistaa.

Uusilla toimijoilla on ennestään kokemusta ravintola-alalta ja ohjelmapalveluista sekä yrityksen taloustoiminnoista.

– RaamaBarissa tulee lisää ohjelmatarjontaa erityisesti viikonloppuisin. Kehitämme toimintaamme asiakkaiden toiveiden mukaisesti. Pyrimme myös laajentamaan asiakaskuntaa ja tavoittamaan erityisesti Kuokkalassa asuvat opiskelijat.

Jukka Nurmisen mukaan RaamaBar tulee työllistämään yrittäjän itsensä lisäksi näillä näkymin kaksi työntekijää.

Keskimaa luopuu Birra-lähiöravintolasta, koska se ei kuulu osuuskaupan matkailu- ja ravitsemiskaupan ydinliiketoimintaan.

– Keskimaassa osaaminen keskittyy suuriin volyymeihin ja ruokavoittoiseen ravintolatoimintaan ydinkeskustassa ja liikekeskuksissa, ryhmäpäällikkö Mikko Parviainen perustelee.

– Juomakaupassa tapahtuneiden kulutusmuutosten myötä lähiöravintoloiden toiminta on ollut taloudellisesti haasteellista jo pitkään. Yrittäjävetoisena toimintaa on mahdollista pyörittää joustavasti ja kevyellä rakenteella, hän jatkaa.

Birra työllistää viisi työntekijää, joista yksi on kokoaikainen ja neljä osa-aikaisia. Kaikille on tarjottu mahdollisuus siirtyä Keskimaalla toiseen toimipaikkaan.

RaamaBar, Juha Karppanen, 040 484 7765
Keskimaa Osk, ryhmäpäällikkö Mikko Parviainen, 0500 635 020

Keskimaa Osk on vähittäiskauppaa sekä matkailu- ja ravitsemiskauppaa ja liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 700 miljoonan euron vuosimyynnillään. Asiakasomistajia on yli 110 000. Keskimaa työllistää noin 2000 keskisuomalaista.