Etusivu » Tiedotteet » Ilmailu » Red Bull Stratos – Missio keskeytetty

Red Bull Stratos – Missio keskeytetty

Julkaistu: 09.10.2012 klo 22:16
Julkaisija: Red Bull

Red Bull Stratos-kapselin lähtölaskenta jouduttiin keskeyttämään tänään klo 11:42 paikallista aikaa Roswellissa New Mexicossa juuri ennen kuin Felix Baumgartnerin jätti-ilmapallo oli täysin täytetty ja lähtövalmiina. Aamulla tiimi joutui jo kerran keskeyttämään laukaisun kovien tuulien vuoksi. Uuden laukaisun oli suunniteltu tapahtuvan klo 11:40 paikallista aikaa ja ilmapallon täyttö oli jo alkanut kun puuskainen tuuli alkoi ja teki laukaisun mahdottomaksi.

Felix Baumgartner yrittää nousta yli 36 kilometriin ja tehdä historiaa rikkomalla äänivallin vapaan pudotuksen aikana ilman koneellista tukea. Felix Baumgartner haluaa auttaa parantamaan tieteellistä tutkimusta stratosfääristä sekä selvittämään miten keho selviytyy ääriolosuhteissa niin korkealla maanpinnan yläpuolella. Hypyn on edelleen tarkoitus tapahtua ja Felix Baumgartnerin kapseli isoine ilmapalloineen on jatkuvassa valmiustilassa.

Tässä vaiheessa tiimi seuraa tarkasti säätä sekä uutta mahdollista laukaisupäivää, joka aloittaisi jälleen lähtölaskennan Red Bull Stratokselle.

Disclaimer: Tämän meilin mediasisältö (teksti, kuvat) ovat vapaasti käytettävissä toimitukselliseen käyttöön. Lisäkuvia ja muuta materiaalia löydät osoitteesta www.redbullstratosnewsroom.com

Lisätietoa:
www.redbull.fi
Anette Latva-Piikkilä
anette.latvapiikkila@fi.redbull.com

Red Bull Media House
Red Bull Media House on globaali mediayritys, joka luo kiehtovaa urheilu-, kulttuuri- ja lifestyle-mediasisältöä ja jakaa sitä eri ympäristöissä. Red Bull Media Housen mediasisältö on optimoitu kaikkeen mediaan aina täysimittaisista elokuvista, televisio-ohjelmista, printeistä digitaaliseen sisältöön ja peleihin. Lisätietoja löydät sivulta www.redbullmediahouse.com.