Etusivu » Tiedotteet » Elektroniikka » Uuden Bada 2.0 -käyttöjärjestelmän ensi-ilta: Samsung Wave-älypuhelimien tuotevalikoima laajenee

Samsung Electronics Nordic

Julkaistu: 30.08.2011 klo 12:14
Julkaisija: Samsung Electronics Nordic

Samsungin uusi kosketusnäyttöpuhelin Wave 3 on varustettu Samsungin uudella Bada 2.0-käyttöjärjestelmällä.

Samsung Wave 3 lukeutuu ensimmäisten Bada 2.0 -käyttöjärjestelmällä varustettujen puhelinten joukkoon. Bada 2.0 kokoaa yhteen joukon älykkäitä ominaisuuksia ja toimintoja, jotka helpottavat käyttäjän arkea. Alustan uutuusominaisuuksiin kuuluu muun muassa toiminto, joka mahdollistaa kuvien, musiikin ja elokuvien siirron vaivattomasti WiFin välityksillä. Lisäksi Bada 2.0 on varustettu uudella ChatOn-pikaviestimellä, joka sopii nopeaan yhteydenpitoon sekä kuvien ja videoiden jakamiseen omille ystäville ja perheenjäsenille. ChatOn-sovellus toimii ristiin eri alustojen kanssa. Samsung Apps -sovelluskaupasta on saatavana kattava valikoima sovelluksia, e-kirjoja ja pelejä, joilla käyttäjä voi mukauttaa laitetta mieleisekseen. Samsung Social Hub -palvelu kokoaa kaikki sosiaaliset toiminnot ja yhteydenpitokanavat yhteen paikkaan.

Kolmas aalto Bada-puhelimia

Samsung Wave-malliston puhelimet ovat erottuneet edukseen modernilla muotoilullaan ja metallirungollaan. Wave 3 edustaa samaa tyylikästä muotoilua, mutta uutuusälypuhelin on nyt varustettu 4 tuuman näytöllä.  Laite on myös ainoastaan 9,9 millimetriä ohut, joten se istuu mukavasti käteen. Wave 3 on varustettu 1,4 gigahertsin suorittimella ja HSPA -modeemilla, mitkä tekevät puhelimesta sopivan liikkuvaan elämäntyyliin. Tehoa riittää myös moniajoon, joten puhelimella voi samanaikaisesti surffailla netissä ja kuunnella musiikkia ilman suorituskyvyn heikkenemistä.

Berliinin IFA-messujen yhteydessä julkaistaan myös Bada 2.0 -alustalla varustetut Wave M ja Wave Y 3G-älypuhelimet. Laitteet ovat varustettu ChatOn-pikaviestimellä, SocialHub-palvelulla ja Samsung Apps -sovelluskaupalla. Wave Y on suunnattu älypuhelimista kiinnostuneelle nuoremmalle yleisölle. Wave M- ja Wave Y -älypuhelimia ei olla tuomassa Pohjoismaiden markkinoille.

Wave 3, Wave M ja Wave Y ovat esillä Berliinissä IFA-messuilla Samsungin osastolla (Hall 20).

Tekniset tiedot: Samsung Wave 3 on kosketusnäyttöpuhelin, jossa 4 tuuman Super AMOLED -näyttö. Laite on varustettu Samsungin uudella Bada 2.0 -käyttöjärjestelmällä ja TouchWiz-käyttöliittymällä. Samsung Apps, ChatOn-pikaviestin, Social Hub, Music Hub. 3 Gb:n sisäinen muisti ja tuki MicroSD-korteille (jopa 32 Gb). Yhteysominaisuuksiin lukeutuvat Wifi 802.11 (b/g/n), wifi direkt, bluetooth 3.0, usb 2.0 hs. Laitteessa LED-salamavalolla varustettu 5 megapikselin kamera, joka tallentaa 720p-tasoista videokuvaa. Mitat 125,9 x 64,2 x 9,9 mm, paino 122 grammaa. Akku: 1500 mAh. HSDPA 14,4, HSUPA 5,76 2100/900, EDGE / GPRS 1900/1800/900/850. Suositushinta julkaisun yhteydessä 399€.

Kuluttajakysymykset: Samsungin asiakastuki, 030 6227 515

Mika Engblom, myyntipäällikkö, mika.engblom@samsung.fi p. 040 860 4420

Eva Carrero, markkinointipäällikkö, eva.carrero@samsung.fi, p. 0400 807 750

Toni Perez, OSG Viestintä, toni.perez@osg.fi, 0400 630 063.

Kuvapyynnöt: samsungpr@osg.fi

Lehdistötiedotteet ja kuva-arkisto verkossa: www.samsung.fi ja valitse uutiset.

Haluatko Samsungin lehdistötiedotteita tai kokeilla uusia tuotteita? Ilmoittaudu lähetyslistalle osoitteeseen samsungpr@osg.fi

Uutisia RSS-syötteinä: www.samsung.com/fi/aboutsamsung/rss/rssFeedList.do

Samsung Electronics Co Ltd, Korea, on johtava televisioiden, muistisirujen, matkapuhelinten, näyttöpaneelien, muistien ja järjestelmä LSI-tuotteiden valmistaja. Yrityksellä on 190 500 työntekijää 68 maassa ja yhdeksällä eri liiketoiminta-alueella. Vuonna 2010 yhtiön yhteenlaskettu liikevaihto nousi 135,8 miljardiin Yhdysvaltain dollariin. Samsung Electronics Nordic AB:n liikevaihto vuonna 2010 oli 1.1 miljardia euroa. Pohjoismaiden yhtiö on kasvanut nopeasti vuodesta 1992. Sillä on 330 työntekijää, ja sen valikoimaan kuuluvat uusimmat tuotteet matkapuhelinten, äänen- ja kuvantoiston, IT-laitteiden ja kodinkoneiden aloilta.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki