Etusivu » Tiedotteet » Elektroniikka » Samsungin teknologia siivittää Vuorovaikutteisia design-elämyksiä Designmuseossa Helsingissä 29.5.2011 asti

Samsung Electronics Nordic

Julkaistu: 21.04.2011 klo 10:00
Julkaisija: Samsung Electronics Nordic

Samsung on tuonut Suomeen ”Interactive Design Showcase” -näyttelynsä, joka on esillä Designmuseossa Helsingissä osana Korean Design -näyttelykokonaisuutta.

– Samsungin Lontoossa sijaitseva Samsung Corporate Design Centre toimii jatkuvassa vuorovaikutuksessa taiteilijoiden kanssa. Nyt Helsingissä esillä oleva näyttely on rakennettu yhteistyössä korealaisten videotaiteilijoiden kanssa ja teoksissa on hyödynnetty Samsungin televisioita, videokameroita, tietokoneita ja matkapuhelimia, Samsungin markkinointipäällikkö Eva Carrero kertoo.

Samsung Interactive Design Showcase oli ensimmäistä kertaa esillä Soulissa, Koreassa vuonna 2009. Suomalaiset saavat nauttia näyttelystä ensimmäisenä Pohjoismaissa.

– Samsungilla arvostetaan hyvin paljon suomalaista muotoilua ja meille on suuri kunnia, että näyttelymme pääsee esille yhdessä maailman arvostetuimmista design-museoista, Carrero sanoo.

Yleisöllä on näyttelyssä aktiivinen rooli osana taidekokemusta.

– Suosittelen kokeilemaan esimerkiksi Seok-Jun Ha:n Mosaic-teosta. Siinä käyttäjä ottaa itsestään potretin matkapuhelimella samalla kun yrittää löytää ”oikeaa asentoa”, Carrero vihjaa.

Korean Design -näyttelyyn voi käydä tutustumassa Designmuseossa 18.3.–29.5.2011 välisenä aikana osoitteessa Korkeavuorenkatu 23, 00130 Helsinki. Designmuseo on auki tiistaisin klo 11–20 ja keskiviikosta sunnuntaihin klo 11–18 (maanantaisin suljettu).

Lisätietoa:

Toni Perez, OSG Viestintä, toni.perez@osg.fi, 0400 630 063.

Kuvapyynnöt: samsungpr@osg.fi

Lehdistötiedotteet ja kuva-arkisto verkossa: www.samsung.fi ja valitse uutiset.

Haluatko SAMSUNGin lehdistötiedotteita tai kokeilla uusia tuotteita? Ilmoittaudu lähetyslistalle osoitteeseen samsungpr@osg.fi

Uutisia RSS-syötteinä: http://www.samsung.com/fi/aboutsamsung/rss/rssFeedList.do

Samsung Electronics Co Ltd, Korea, on johtava televisioiden, muistisirujen, matkapuhelinten ja näyttöpaneelien valmistaja. Yrityksellä on 195 000 työntekijää 68 maassa ja kahdeksalla eri liiketoiminta-alueella. Vuonna 2010 yhtiön yhteenlaskettu liikevaihto nousi 135,8 miljardiin Yhdysvaltain dollariin. Samsung Electronics Nordic AB:n liikevaihto vuonna 2010 oli 1.1 miljardia euroa. Pohjoismaiden yhtiö on kasvanut nopeasti vuodesta 1992. Sillä on 330 työntekijää, ja sen valikoimaan kuuluvat uusimmat tuotteet matkapuhelinten, äänen- ja kuvantoiston, IT-laitteiden ja kodinkoneiden aloilta.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki