Etusivu » Tiedotteet » Elektroniikka » SAMSUNGin design-kylmälaitteiden maailman ensi-ilta on Pohjoismaissa

SAMSUNGin design-kylmälaitteiden maailman ensi-ilta on Pohjoismaissa

Julkaistu: 29.04.2009 klo 14:07
Julkaisija:

SAMSUNG on maailman johtava Side-by-Side-yhdistelmälaitteiden valmistaja ja markkinajohtaja Pohjoismaissa. Nyt SAMSUNG tuo markkinoille myös vapaasti sijoitettavat jääkaapit ja pakastimet. Lanseeraus aloitetaan Pohjoismaista, joissa isojen jääkaappien ja pakastimien osuus kokonaismarkkinoista on suurin maailmassa. – Olemme tähän mennessä pelanneet puolikkaalla kentällä, mutta nyt käytössämme on koko viheriö, kertoo Olli Palomäki, SAMSUNGin kodinkoneiden myyntipäällikkö.

SAMSUNG tuo vapaasti sijoitettavat yksioviset jääkapit ja pakastimet markkinoille

Vapaasti sijoitettavien jääkaappien ja pakastimien markkinaosuus on Pohjoismaissa suurempi kuin missään muualla maailmassa. Uuden tuoteryhmän lanseeraukseen tuo pontta SAMSUNGin maailmanlaajuinen markkinajohtajuus Side-by-Side-kaapeissa ja vahva osaaminen huurtumattomasta pakastustekniikasta.

SAMSUNGin asema kylmälaitteiden toimittajana Pohjoismaissa on nyt entistä vahvempi tuotevalikoiman täydentyessä. SAMSUNG tuo aluksi markkinoille sarjan vapaasti sijoitettavia jääkaappeja ja pakastimia, väreinä musta, ruostumaton teräs ja valkoinen. Jääkaappeja ja pakastimia voidaan käyttää joko yhdessä tai erikseen. Kylmälaitteissa on SAMSUNGin muiden tuotteiden tapaan laadukas muotoilu ja erinomainen hinta–laatu-suhde. Kokonaisuus on viimeiseen yksityiskohtaan asti tarkasti mietitty.

Uudessa sarjassa keskeisiä ominaisuuksia ovat käytön helppous, tilojen muunneltavuus sekä energiatehokkuus. Poikkeuksellisen ergonomiseen kahvaan on rakennettu oven avausmekanismi. Kahvatyyppejä on kaksi: täyskorkea reelinkikahva sekä lyhyempi versio. Lisäksi jääkaapit ja pakastimet ovat tilavia ja hyllyjärjestelmiltään joustavasti muunneltavia. Pakastimen käyttötilavuus on ennätykselliset 277 litraa ja jääkaapin 350 litraa. Jääkaappi ja pakastin kuuluvat tehokkaimpaan A+-energialuokkaan, joten ne kuluttavat erittäin vähän energiaa myös kalusteisiin asennettuina.

SAMSUNGin vapaasti sijoitettavat kylmälaitteet sopeutuvat käyttäjän tarpeisiin. Ei päinvastoin. SAMSUNGin huurtumattoman NoFrost-pakastimen voi rakentaa juuri itselleen sopivaksi. Sisätiloiltaan joustavan pakastimen hyllyjen ja laatikoiden järjestystä voi muunnella siten, että kookkaatkin pakasteet mahtuvat sinne helposti. Pakasteeseen voi näin ollen säilöä esimerkiksi paloittelematonta riistaa tai kokonaisen kalkkunan.
Läpinäkyvät laatikot. Pakastimen laatikoiden etuosat ovat läpinäkyvät, joten niiden sisällön näkee helposti ulkopuolelta eikä niitä tarvitse avata turhaan.

Lisätietoja: Kylmälaitteet ovat 180 cm korkeita. Ihanteellisissa jäähdytysolosuhteissa ilma virtaa tasaisesti kaikille hyllytasoille. Tähän käytetään SAMSUNGin klassista multiflow-tekniikkaa, joka on näyttänyt tietä alalla. Kylmälaitteissa on miellyttävä ja tehokas led-valaistus.
Jääkaapissa ilmanraikastin pitää epämiellyttävät hajut poissa. Muovipulloille ja kahden litran mehutölkeille on omat paikkansa ovessa. Jääkaapeissa ja pakastimissa on reilun kokoiset ulosvedettävät laatikot, joiden rullaliu’ut takaavat tasaisen kulun. Hyllyt voidaan jakaa siten, että saadaan tilaa kookkaille ruokatavaroille. Erillinen herkkulaatikko juustoille. Juomasäiliö, jonka voi täyttää valitsemallaan juomalla ja annostella suoraan jääkaapin ovesta.

Vapaasti sijoitettavia TWIN-jääkaappeja ja -pakastimia on 15 erilaista mallia. Ulkomitat LxKxS (mm) 595 x 1800 x 643. Yksittäisten jääkaappien ja pakastimien hinnat ovat 700–1000 euroa. Kaupoissa toukokuussa.

lataa kuvatzip 3,92 MB

Olli Palomäki, kodinkoneiden myyntipäällikkö, olli.palomaki@samsung.fi, 040 721 6556

Erik Johannesson, Pohjoismaiden pr-päällikkö, erik.johannesson@samsung.se, +46-555 057 87, +46-70 99 55 650

Toni Perez, OSG Viestintä, toni.perez@ojalasaari.fi, 0400 630 063

Kuvapyynnöt: samsungpr@ojalasaari.fi

Lehdistötiedotteet ja kuva-arkisto verkossa: www.samsung.fi ja valitse uutiset. Haluatko SAMSUNGin lehdistötiedotteita tai kokeilla uusia tuotteita? Ilmoittaudu lähetyslistalle osoitteeseen samsungpr@ojalasaari.fi

Uutisia RSS-syötteinä: http://www.samsung.com/fi/aboutsamsung/rss/rssFeedList.do

SAMSUNG Electronics Co Ltd, Korea, on johtava televisioiden, muistisirujen, matkapuhelinten ja tft-lcd-paneelien valmistaja. Sillä on 150 000 työntekijää 62 maassa viidellä liiketoiminta-alueella. SAMSUNG on yksi tämän hetken nopeimmin kasvavista tavaramerkeistä. Vuonna 2007 yhtiön yhteenlaskettu liikevaihto nousi 105 miljardiin Yhdysvaltain dollariin. Yhtiön panostus tutkimukseen ja tuotekehitykseen oli 6,3 miljardia dollaria vuonna 2007. SAMSUNG Electronics Nordic AB:n liikevaihto vuonna 2007 oli seitsemän miljardia Ruotsin kruunua. Vuonna 1992 perustettu yhtiö on kasvanut nopeasti. Sillä on 320 työntekijää, ja sen valikoimaan kuuluvat uusimmat tuotteet matkapuhelinten, äänen- ja kuvantoiston, IT-laitteiden ja kodinkoneiden aloilta.