Etusivu » Tiedotteet » Elektroniikka » SAMSUNGin blu-ray-soittimella pääsee käsiksi tietokoneen tiedostoihin

SAMSUNGin blu-ray-soittimella pääsee käsiksi tietokoneen tiedostoihin

Julkaistu: 09.04.2009 klo 13:11
Julkaisija:

SAMSUNGin uuden blu-ray-soittimen voi kytkeä muihin laitteisiin, kuten tietokoneeseen tai kotiteatterijärjestelmään. Tietokoneen musiikki-, kuva- ja elokuvatiedostoihin pääsee käsiksi television kaukosäätimellä. Soittimen avulla saa erinomaisen kuvanlaadun ja sen muotoilu sopii erinomaisesti yhteen SAMSUNGin televisioiden kanssa. Musta, kiiltäväpintainen BD-P4600 on vain 39 millimetriä ohut, ja se voidaan ripustaa myös seinälle.

SAMSUNGin uusi blu-ray-soitin toistaa blu-ray- ja dvd-levyt ja tarjoaa ensiluokkaisen kuvanlaadun. Yksityiskohdat erottuvat ruudulla huipputerävinä. Lisäksi blu-ray-soittimen tai kotiteatterin voi kytkeä tietokoneeseen, jolloin tietokoneen musiikki-, kuva- tai elokuvatiedostoista voi nauttia suoraan televisiosta.

BD-P4600- ja BD-P3600-soittimilla sekä HT-BD7200- ja HT-BD1250-kotiteatterijärjestelmillä voi unohtaa laitteiden väliset rajat. Laitteet voi yhdistää tietokoneeseen joko verkkojohdon tai SAMSUNGin USB-sovittimen kautta, joka yhdistää laitteen langattomasti verkkoon. Näin tietokoneen kansioihin päästään käsiksi kaukosäätimellä. Erillisiä tietokoneohjelmistoja ei tarvita. Tiedostonsiirto onnistuu myös bluetoothin avulla. Musiikkia voidaan siirtää langattomasti bluetoothia tukevasta tietokoneesta tai jopa matkapuhelimesta.

Uuden, optisen teknologian ansiosta blu-ray-soitin on entistä ohuempi. BD-P4600 on vain 39 millimetriä ohut, ja se voidaan ripustaa tyylikkäästi seinälle television rinnalle. Soitin on muotoilultaan yhteensopiva SAMSUNGin uusien LED-televisioiden kanssa: kulmat ovat pehmeästi pyöristetyt, reunat läpikuultavat ja pinta kiiltävän musta.

Tavalliset dvd-elokuvat skaalataan uudella BD Wise -tekniikalla täyttä teräväpiirtoa vastaavaan muotoon. Kun soitin kytketään SAMSUNGin uusiin televisiomalleihin (5-sarjasta ylöspäin), suorittaa television DNIe-prosessori kuvanparannuksen.

BD-P4600 ja BD-P3600 voidaan yhdistää tietokoneeseen. Niissä on kaksi USB-liitäntää sekä hdmi- ja ethernetliitännät. Molemmissa on BD Live 2.0 -tuki ja 1080p:n täysteräväpiirtotarkkuus. Mp3-musikki, jpeg-kuvat ja DivX-elokuva voidaan tuoda myös USB-liitännän kautta. Soittimet toistavat DivX hd -formaattia, täyttä teräväpiirtoääntä ja niissä on yhden gigatavun sisäänrakennettu muisti. BD-P3600:ssa on analoginen 77.1- kanavainen äänen ulostulo. Saatavilla huhtikuussa. Hinnat: BD-P4600 359 euroa ja BD-P3600 339 euroa.

Kotiteatterijärjestelmä HT-BD7200:ssa ja HT-BD1250:ssa on blu-ray-soitin. Järjestelmät voidaan kytkeä tietokoneeseen ja niissä on iPod-telakka. Uuden ääniteknologian ansiosta kuuntelukokemus on ensiluokkainen. HT-BD7200 tuodaan aluksi markkinoille 400 watin 2.1- versiona, jossa on bluetooth. HT-BD7200 saatavilla toukokuussa. Hinta: 849 euroa. HTBD1250 on 1000 watin 5.1-järjestelmä. Kaupoissa huhtikuussa. Hinta: 649 euroa.

Kesällä HT-BD7255-kotiteatterijärjestelmästä tulee 5.1-versio, jossa on neljä lattiakaiutinta. Takakaiuttimet voidaan kytkeä langattomasti. Lisäksi esitellään HT-BD1255, jossa on neljä lattiakaiutinta sekä HT-BD1252, jossa on kaksi lattiakaiutinta edessä ja kaksi pienempää takakaiutinta.

– 2.1-versiot kasvattavat jatkuvasti suosiotaan helpon asennettavuutensa ansiosta. 5.1- versioissa on edelleen paras surround-ääni. Yhä useammat kuluttajat ovat huomanneet, että kotiteattereita voi käyttää moneen eri tarkoitukseen. Niistä on tullut kodin mediakeskuksia, kertoo Peter Roos, SAMSUNGin Suomen av-tuotteiden myyntipäällikkö.

lataa kuvatzip 7,59 MB

Erik Johannesson, Pohjoismaiden pr-päällikkö, erik.johannesson@samsung.se, +46-555 057 87, +46-70 99 55 650
Toni Perez, OSG Viestintä, toni.perez@ojalasaari.fi, 0400 630 063
Kuvapyynnöt: samsungpr@ojalasaari.fi

Lehdistötiedotteet ja kuva-arkisto verkossa: www.samsung.fi ja valitse uutiset.
Haluatko SAMSUNGin lehdistötiedotteita tai kokeilla uusia tuotteita? Ilmoittaudu lähetyslistalle osoitteeseen samsungpr@ojalasaari.fi

Uutisia RSS-syötteinä: http://www.samsung.com/fi/aboutsamsung/rss/rssFeedList.do

SAMSUNG Electronics Co Ltd, Korea, on johtava televisioiden, muistisirujen, matkapuhelinten ja tft-lcd-paneelien valmistaja. Sillä on 150 000 työntekijää 62 maassa viidellä liiketoiminta-alueella. SAMSUNG on yksi tämän hetken nopeimmin kasvavista tavaramerkeistä. Vuonna 2007 yhtiön yhteenlaskettu liikevaihto nousi 105 miljardiin Yhdysvaltain dollariin. Yhtiön panostus tutkimukseen ja tuotekehitykseen oli 6,3 miljardia dollaria vuonna 2007. SAMSUNG Electronics Nordic AB:n liikevaihto vuonna 2007 oli seitsemän miljardia Ruotsin kruunua. Vuonna 1992 perustettu yhtiö on kasvanut nopeasti. Sillä on 320 työntekijää, ja sen valikoimaan kuuluvat uusimmat tuotteet matkapuhelinten, äänen- ja kuvantoiston, IT-laitteiden ja kodinkoneiden aloilta.