Etusivu » Tiedotteet » Elektroniikka » SAMSUNGILTA YMPÄRISTÖMERKITTYJÄ LCD-TELEVISIOITA

SAMSUNGILTA YMPÄRISTÖMERKITTYJÄ LCD-TELEVISIOITA

Julkaistu: 03.04.2009 klo 09:18
Julkaisija:

SAMSUNG on hankkinut useille LCD-televisiomalleilleen luotettavan ja puolueet-toman ympäristömerkin. ”Hankkimalla EU-kukan SAMSUNG lähettää vahvan sig-naalin ympäristötietoisille kuluttajille. Valitsemalla viisaasti voit vaikuttaa.” sanoo SFS-Ympäristömerkinnän asiantuntija Leena Nyqvist-Kuusola.

EU-kukan kriteerit asettavat tiukkoja vaatimuksia televisioiden haitallisille ympä-ristövaikutuksille. Vaatimukset rajoittavat ympäristövaikutuksia tuotteen koko elinkaaren ajalta. Tärkein vaatimus koskee television energiankulutusta, jonka tu-lee olla mahdollisimman vähäinen sekä laitteen ollessa päällä että lepovirrassa.

Laitteen eri osien tulee myös olla helposti kierrätettävissä, mikä osaltaan vähen-tää uusiutumattomien raaka-aineiden kuten metallien ja öljyn käyttöä. Lisäksi EU-kukalla merkityn television valmistuksessa on minimoitu ympäristölle ja ter-veydelle vaarallisten kemikaalien käyttö, esimerkiksi hormonitoimintaa häiritsevät palonestoaineet.

”EU-kukan vaatimuksiin pääseminen on osoitus siitä, että SAMSUNG panostaa ympäristöasioihin. Pyrimme sisällyttämään ympäristöajattelun kiinteäksi osaksi tuotesuunnittelua ja kehitystyötä.” sanoo SAMSUNGin pohjoismainen tuotepäällik-kö Andreas Bratt ja jatkaa: ”Me kannamme oman vastuumme ympäristön tilas-ta”.

EU-KUKKA
EU-kukka on Euroopan Unionin virallinen ympäristömerkki. Merkin tarkoitus on opastaa kulut-tajia ympäristön kannalta parempiin ostopäätöksiin. Saadakseen EU-kukan on tuotteen tai palve-lun täytettävä tiukat vaatimukset, joissa rajoitetaan tuotteen koko elinkaaren aikaisia ympäristö-vaikutuksia. Lisätietoa EU-kukasta: www.ymparistomerkki.fi/eu/

SAMSUNG
SAMSUNG Electronics Co Ltd on maailman johtava televisioiden, muistikorttien, matkapuheli-