Etusivu » Tiedotteet » Elektroniikka » Samsung tehostaa oikeustoimia Applea vastaan

Samsung Electronics Nordic

Samsung tehostaa oikeustoimia Applea vastaan

Julkaistu: 17.10.2011 klo 15:24
Julkaisija: Samsung Electronics Nordic

Lehdistötiedote 17. lokakuuta 2011

Ensin Ranskassa ja Italiassa, seuraavaksi Australiassa ja Japanissa

Samsung tehostaa oikeustoimia Applea vastaan

Soul, Korea - 17. lokakuuta 2011 - Samsung on ryhtynyt oikeustoimiin Applea vastaan myös Japanissa ja Australiassa. Kanteissa Samsung vaatii Apple iPhone 4S:lle myyntikieltoa molemmissa maissa.

Ranskassa ja Italiassa käytävien oikeustoimien ohella Samsung ryhtyy puolustamaan teollisoikeuksiaan myös Australiassa ja Japanissa. Samsungin myyntikieltovaatimus Japanissa koskee HSPA-standardiin liittyvää patenttia sekä kolmea käyttöliittymään liittyvää patenttia. Australiassa myyntikieltovaatimus perustuu kolmeen patenttiin, jotka liittyvät 3G-matkapuhelinten langattoman tietoliikenteen WCDMA- ja HSPA -standardeihin.

Apple on jatkanut Samsungin teollisuusoikeuksien törkeää loukkaamista ja vapaamatkustanut Samsungin kehittämällä tekniikalla. Samsung ei enää aio pysyä passiivisena, vaan puolustaa teollisoikeuksiaan kaikin keinoin.

Patenttivaatimukset Japanissa:

1) HSPA-patentti, joka liittyy virran käyttöön tiedonsiirron aikana.

2) Kolme käyttöliittymäpatenttia, jotka ovat välttämättömiä tiedon näyttämiseksi ruudulla. Kyseiset patentit liittyvät ”lentotilassa”-ilmaisimen käyttöliittymään, työpöydän mukauttamiseen sekä puu-rakenteella varustettuihin selainsovelluksiin.

Patenttivaatimukset Australiassa:

1) Patentti, joka liittyy menetelmään, jolla laitteet lähettävät ja vastaanottavat pakettidataa käyttäen ennalta määriteltyä merkkilaskuria WCDMA-matkaviestinjärjestelmässä.

2) Tiedonsiirtomenetelmä ja -laitteisto, joka tukee tehostettua uplink-palvelua (HSPA).

3) Menetelmä ja laitteisto, jotka takaavat luotettavan pakettitiedonsiirron sitä tukevissa verkoissa (HSPA)

Erik Johannesson, Pohjoismaiden pr-päällikkö, erik.johannesson@samsung.se, 08 555 057 87, 070 99 55 650

Kuluttajakysymykset: Samsungin asiakastuki, 030 6227 515

Eva Carrero, markkinointipäällikkö, eva.carrero@samsung.fi, p. 0400 807 750

Toni Perez, OSG Viestintä, toni.perez@osg.fi, 0400 630 063.

Kuvapyynnöt: samsungpr@osg.fi

Lehdistötiedotteet ja kuva-arkisto verkossa: www.samsung.fi ja valitse uutiset.

Haluatko Samsungin lehdistötiedotteita tai kokeilla uusia tuotteita? Ilmoittaudu lähetyslistalle osoitteeseen samsungpr@osg.fi

Uutisia RSS-syötteinä: www.samsung.com/fi/aboutsamsung/rss/rssFeedList.do

Samsung Electronics Co Ltd, Korea, on johtava televisioiden, muistisirujen, matkapuhelinten, näyttöpaneelien, muistien ja järjestelmä LSI-tuotteiden valmistaja. Yrityksellä on 190 500 työntekijää 68 maassa ja yhdeksällä eri liiketoiminta-alueella. Vuonna 2010 yhtiön yhteenlaskettu liikevaihto nousi 135,8 miljardiin Yhdysvaltain dollariin. Samsung Electronics Nordic AB:n liikevaihto vuonna 2010 oli 1.1 miljardia euroa. Pohjoismaiden yhtiö on kasvanut nopeasti vuodesta 1992. Sillä on 330 työntekijää, ja sen valikoimaan kuuluvat uusimmat tuotteet matkapuhelinten, äänen- ja kuvantoiston, IT-laitteiden ja kodinkoneiden aloilta.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki