Etusivu » Tiedotteet » Elektroniikka » Samsung Galaxy SIII 4G tulee Pohjoismaihin

Samsung Electronics Nordic

Samsung Galaxy SIII 4G tulee Pohjoismaihin

Julkaistu: 10.09.2012 klo 09:15
Julkaisija: Samsung Electronics Nordic

Galaxy SIII -älypuhelimia myytiin 20 miljoonaa kappaletta vain 100 päivässä. Nyt Pohjoismaiden markkinoille tulee menestyspuhelimen LTE-versio, jossa on 4G-tuki. Se mahdollistaa supernopean surffauksen ja kokonaan uudet mobiilikokemukset.

Galaxy SIII 4G on Samsungin 4G-tuoteperheen uusin jäsen. Se tulee markkinoille Onyx Black -värisenä ja siinä on 2 GB RAM-muistia. Lanseeraus tapahtuu portaittain vuoden neljänneltä neljännekseltä alkaen yhteistyössä pohjoismaisten puhelinoperaattoreiden kanssa.

Neljännen sukupolven matkapuhelinverkon teoreettinen latausnopeus verkosta laitteelle on jopa 100 megabittiä sekunnissa. Viestintä ystävien kanssa sosiaalisessa mediassa, sähköpostin käyttö, surffaaminen netissä, tiedostojen lataaminen... Kaikki on salamannopeaa. Lisäksi Galaxy SIII 4G toimii langattomana tukiasemana, jonka kautta muut älypuhelimet, tabletit ja tietokoneet pääsevät käyttämään 4G-verkkoa.

– Galaxy SIII 4G tuo entistä useampien ulottuville mahdollisuuden käyttää korkeita tiedonsiirtonopeuksia. Ne sopivat täydellisesti elokuvien ja tv-sarjojen suoratoistoon esimerkiksi HBO Nordicin lokakuun puolivälissä aloittavasta palvelusta, sanoo Samsungin uuden mobiilitekniikan Pohjoismaiden tuotepäällikkö Michael Alström.

Tekniset tiedot Galaxy S III 4G: Kaksi versiota, jotka tukevat eri LTE-aallonpituuksia: LTE 800/1800/2600 MHz tai LTE 900/1800/2600 MHz. Muuten versiot ovat identtisiä; käyttöjärjestelmä on Android 4.1 (Jelly Bean). LTE DL/UL jopa 100/50 Mbps ja HSPA+ jopa 42 Mbps. Myös CSFB-tuki. Varustettu 1,4 Ghz:n Quad core-suorittimella ja 2 GB:n RAM-muistilla sekä 4,8 tuumn hd-superamoled-näytöllä. Laitteessa on 16 GB:n sisäänrakennettu muisti ja jopa 64 GB:n microSD-muistikorttipaikka. Paino 131 g. Lisäksi tarvitaan operaattorin 4G-liittymä.

4G ja LTE: LTE (long term evolution) on neljännen sukupolven mobiiliviestintäverkko. Sen teoreettinen enimmäislatausnopeus verkosta laitteeseen on 100 megabittiä sekunnissa. Teoreettinen lähetysnopeus laitteesta verkkoon on 50 megabittiä sekunnissa. Koettuun nopeuteen vaikuttavia asioita on useita, kuten etäisyys tukiasemasta, samanaikaisten käyttäjien määrä ja tilattu liittymä.

Kuluttajakysymykset: Samsungin asiakastuki, 030 6227 515

Mika Engblom, myyntipäällikkö, Telecom, mika.engblom@samsung.fi, p. 0408 604 420

Eva Carrero, markkinointipäällikkö, eva.carrero@samsung.fi, p. 0400 807 750

Simo Arvo, OSG Viestintä, simo.arvo@osg.fi, p. 040 132 5682

Kuvapyynnöt: samsungpr@osg.fi

Lehdistötiedotteet ja kuva-arkisto verkossa: www.samsung.fi ja valitse uutiset.

Haluatko Samsungin lehdistötiedotteita tai kokeilla uusia tuotteita? Ilmoittaudu lähetyslistalle osoitteeseen samsungpr@osg.fi

Uutisia RSS-syötteinä: www.samsung.com/fi/aboutsamsung/rss/rssFeedList.do

Samsung Electronics Co Ltd, Korea, on johtava televisioiden, muistisirujen, matkapuhelinten, näyttöpaneelien, muistien ja System LSI-tuotteiden valmistaja. Yrityksellä on 206 000 työntekijää 72 maassa ja yhdeksällä eri liiketoiminta-alueella. Vuonna 2011 yhtiön yhteenlaskettu liikevaihto nousi 143,1 miljardiin Yhdysvaltain dollariin. Samsung Electronics Nordic AB:n liikevaihto vuonna 2011 oli 1,1 miljardia euroa. Pohjoismaiden yhtiö on kasvanut nopeasti vuodesta 1992. Sillä on 420 työntekijää, ja sen valikoimaan kuuluvat uusimmat tuotteet matkapuhelinten, äänen- ja kuvantoiston, IT-laitteiden ja kodinkoneiden aloilta.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki