Etusivu » Tiedotteet » Elektroniikka » Pohjoismaat pronssisijalla 3D-tutkimuksessa – Samsungin tv-sovellus kiinnostaa Pohjoismaissa

Samsung Electronics Nordic

Julkaistu: 27.10.2011 klo 11:02
Julkaisija: Samsung Electronics Nordic

Niagaran putoukset 3D:nä Samsungin tv-sovellus kiinnostaa Pohjoismaissa

Pohjoismaat ovat kolmannella sijalla mitattaessa kiinnostusta katsoa 3D-sisältöä Samsungin 3D Explore -tv-sovelluksesta. Tutkimusyhtiö TNS Sifon kysely osoittaa, että 3D-luonto-ohjelmat kiinnostavat skandinaaveja eniten. 3D Explore -sovelluksen katsotuimpaan sisältöön lukeutuu muun muassa Niagaran putouksia esittelevä 3D-dokumenttielokuva.

Samsungin 3D-tuella varustetut Smart TV:t saapuivat markkinoille keväällä, ja ne ovat olleet myyntimenestys. Sittemmin katsojat ovat voineet surffata netissä ja katsoa televisiota samanaikaisesti. Smart TV:llä onnistuu myös valokuvien, elokuvien ja musiikin toisto kotiverkkoon kytketyistä laitteista. 3D-tuella varustettujen Smart TV -laitteiden omistajat ovat myös päässeet tutustumaan uuteen Explore 3D -sovellukseen, joka antaa television katsojille mahdollisuuden toden teolla tutustua 3D:n eri ulottuvuuksiin.

Samsungin käyttäjätilastojen mukaan skandinaavit on Euroopan kolmanneksi aktiivisimpia 3D Explore -sovelluksen käyttäjiä. 3D Explore tarjoaa kokoelman dokumenttiohjelmia, -elokuvatrailereita ja - musiikkivideoita, joilla voi helposti tutustua 3D-formaattiin. Sovelluksen lanseerauksen jälkeen Pohjoismaissa on ladattu 3D-sisältöä peräti 250 000 kertaa ja maailmanlaajuisesti yli 5 miljoonaa kertaa.

3D Explore -sovelluksen kautta voi kokea Niagaran putousten henkeäsalpaavat virtaukset ja Tahitin paratiisimaisemat omalta kotisohvalta 3D:nä. Lisäksi katsoja voi muun muassa hypätä menneisyyteen tutustumaan mahtavaan tyrannosaurukseen ja muiden dinosaurusten maailmaan.

– Samsung on 3D-televisioiden edelläkävijä. Toimme markkinoille ensimmäiset 3D LED-tv:t ja 3D-blu-ray-soittimet. Samsungin 3D Explore -sovelluksen avulla voimme tarjota asiakkaillemme mahdollisuuden tutustua 3D-sisältöön, joka selvästi kiinnostaa Pohjoismaalaisia, kertoo Samsungin televisioiden Pohjoismaiden tuotepäällikkö Jenny Fisher Toivo.

3D-luonto-ohjelmat kiinnostavat eniten

TNS Sifon teettämä tutkimus osoittaa, että 3D-luonto-ohjelmat ovat korkealla katsojien toivomuslistalla. Suomessa 55 prosenttia tutkimukseen vastanneista kertoo haluavansa katsoa 3D-luonto-ohjelmia televisiostaan. Kiinnostus 3D-televisiolähetyksiin on myös korkealla. Tutkimukseen vastanneista noin 45 prosenttia kertoo olevansa kiinnostuneita katsomaan 3D-televisiolähetyksia kotisohvaltaan.

Explore 3D toimii kuin tavallinen älypuhelinsovellus, erona on vain se, että se ladataan televisioon. Jotta voi nauttia television 3D-viihdesisällöstä, tarvitaan 3D-tv sekä 3D-lasit. Explore 3D -sovellus on saatavilla Samsung Smart TV -laitteille sekä Samsungin vuoden 2010 3D-yhteensopiviin televisiomalleihin, joissa on Internet@TV-alusta. 3D Explore -sovellus vaatii laajakaista-yhteyden.

Eva Carrero, markkinointipäällikkö, eva.carrero@samsung.fi, p. 0400 807 750

Peter Roos, A/V myyntipäällikkö, peter.roos@samsung.fi p. 040 0442025
Toni Perez, OSG Viestintä, toni.perez@osg.fi, 0400 630 063.
Kuvapyynnöt: samsungpr@osg.fi
Lehdistötiedotteet ja kuva-arkisto verkossa: www.samsung.fi ja valitse uutiset.
Haluatko Samsung in lehdistötiedotteita tai kokeilla uusia tuotteita? Ilmoittaudu lähetyslistalle osoitteeseen samsungpr@osg.fi
Uutisia RSS-syötteinä: www.samsung.com/fi/aboutsamsung/rss/rssFeedList.do

Samsung Electronics Co Ltd, Korea, on johtava televisioiden, muistisirujen, matkapuhelinten ja näyttöpaneelien valmistaja. Yrityksellä on 190 500 työntekijää 68 maassa ja kahdeksalla eri liiketoiminta-alueella. Vuonna 2010 yhtiön yhteenlaskettu liikevaihto nousi 135,8 miljardiin Yhdysvaltain dollariin. Samsung Electronics Nordic AB:n liikevaihto vuonna 2010 oli miljardi euroa. Pohjoismaiden yhtiö on kasvanut nopeasti vuodesta 1992. Sillä on 330 työntekijää, ja sen valikoimaan kuuluvat uusimmat tuotteet matkapuhelinten, äänen- ja kuvantoiston, IT-laitteiden ja kodinkoneiden aloilta.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki