Etusivu » Tiedotteet » Elektroniikka » Ohjelmoitu turvalliseksi

Julkaistu: 03.05.2011 klo 15:23
Julkaisija: SKS Automaatio Oy

Uusi turvaohjaintuoteperhe Leuze electronicilta

Uudet ohjelmoitavat, 20 turvatulon MSI100-turvareleet ohjaavat koneita, joissa on erilaisia turvakomponentteja, kuten hätäseispainikkeita, kaksikäsiohjauksia, turvakytkimiä, -lukituslaitteita tai valokennoja. Pienikokoinen turvarele, leveys vain 67,5 mm, voi valvoa maks. neljää käyttökomponenttia toisistaan riippumatta.

Suurille koneille ja järjestelmille on oikea ratkaisu modulaarisesti laajennettava MSI 200. Laitteelle eivät ole ongelma sellaisetkaan järjestelmät, joissa on 140 turvamoduulia tai 44 käyttökomponenttia. MSI-FB-kenttäväylämoduuleilla voi siirtää diagnostiikkadataa soveltuvalle logiikkayksikölle kenttäväylän kautta.

Yksiköiden toiminnat ohjelmoidaan nopeasti MSIsafesoft-ohjelmalla. PLCopen-sertifioidut toimilohkot voi integroida turvapiireihin ”vedä ja pudota” -toiminnoilla, helppokäyttöisellä valikkopohjaisella konfiguraatiolla. Integroitu simulointimoodi ja automaattinen looginen testaus auttavat käyttäjää alusta alkaen.

SKS Automaatio on Suomen johtava koneenrakennuksen automaatio- ja sähkökomponenttien maahantuoja. Teemme yhteistyötä alan parhaiden komponenttivalmistajien kanssa ja haemme aktiivisesti uusia mielenkiintoisia kumppaneita tuotevalikoimamme kehittämiseksi. Valmistamme komponentteja myös omana tuotantona, mm. lämpötila-antureita. SKS Automaation liikevaihto vuonna 2009 oli 14,9 milj. euroa ja yrityksen palveluksessa on 38 henkeä. SKS Automaatio kuuluu SKS Group -konserniin.