Etusivu » Tiedotteet » Elektroniikka » Nokian uutuusmallit ja Nokia Kartat pitävät käyttäjän oikealla tiellä

Nokian uutuusmallit ja Nokia Kartat pitävät käyttäjän oikealla tiellä

Julkaistu: 16.02.2009 klo 13:03
Julkaisija:

Nokia esitteli ensimmäisen Nokia Navigator -laitteensa kaksi vuotta sitten ja on sen jälkeen kehittänyt sijaintipohjaisia palvelujaan jatkuvasti. Tänään julkistettu Nokia 6710 Navigator -yhdistelmälaite on Navigator -tuoteperheen uusin tulokas. Nokia julkisti samalla myös toisen uutuuden, Nokia 6720 classic -mallin, jossa perinteinen yksiosainen muotoilu yhdistyy erittäin monipuolisiin ominaisuuksiin.

"Nokia 6710 Navigator -mallin tarjoama navigointiratkaisu edustaa alan ehdotonta huippua. Se sisältää kaikki ne ominaisuudet, joita käyttäjät ovat tottuneet odottamaan navigointilaitteelta. Tämän lisäksi laite tarjoaa yhdistelmälaitteen hyödyt", sanoo Nokian Connect-tuotekategorian johtaja Markku Suomi. "Olemme halunneet tehdä navigoinnista mahdollisimman helppoa ja tehokasta. Siksi esimerkiksi laitteeseen esiasennetut navigointipalvelut ovat käytettävissä heti, kun se kytketään päälle."

Navigointiratkaisu sisältää viimeisimmät versiot Nokia Kartat -sovelluksen palveluista, joita ovat esimerkiksi reaaliaikainen auto- ja kävelyopastus sekä kattavat paikalliskartat. Näitä täydentävät monipuoliset laiteominaisuudet, kuten erityinen navigointinäppäin, karttojen tarkennusta helpottava kosketusalue ja ulkokäyttöön optimoitu suuri näyttö.

Nokia Kartat -palvelu yhdistettiin äskettäin Ovi-palvelukokonaisuuteen, joten käyttäjät voivat nyt suunnitella matkansa etukäteen kotona tietokoneellaan ja synkronoida tiedot mobiililaitteen kanssa. Nokia Kartat -sovellusta on täydennetty lukuisilla uusilla ominaisuuksilla, joita ovat esimerkiksi korkealaatuiset ilmakuvat, kolmiulotteiset maamerkit yli 200 kaupungista, maastokartat, sääpalvelut, matkailu- ja tapahtumaoppaat sekä liikenne- ja turvallisuusvaroitukset. Lisäksi kummankin uutuusmallin ominaisuuksiin kuuluu kompassi, joka yhdessä päivitetyn Nokia Kartat -sovelluksen kanssa tuo merkittäviä parannuksia kävelyopastukseen.

Myyntipakkauksen mukana tulee Nokia-autoteline CR-111, joka täydentää Nokia 6710 Navigator -laitteen auto-opastuspalvelua. Laitetta voi täydentää myös uudella Nokia HF-310 -kaiuttimella, joka tarjoaa korkealaatuisen äänen vaimentaen kaikua ja kohinaa. Tätä kaiutinta on helppo käyttää sekä autossa että toimistossa, ja kolmen erilaisen kiinnikkeen ansiosta asentaminen käy nopeasti ja vaivattomasti.

Nokia 6710 Navigator- ja Nokia 6720 classic -mallien huippuominaisuuksia täydentää entistäkin käytännöllisempi muotoilu. Aiempaa hieman kaarevammat muodot ja pehmeä kosketuspinta luovat miellyttävän käyttötuntuman. Molemmissa malleissa on Carl Zeiss -optiikalla ja LED-kaksoissalamalla varustettu viiden megapikselin kamera, ja uuden muotoilun ansiosta kuvaaminen on kätevämpää. "Korkealaatuisen kameran ja GPS-ominaisuuden ansiosta kuviin voi liittää entistä helpommin tarkat paikkatiedot", Markku Suomi lisää.

Myös puhe- ja ääniominaisuudet ovat huippuluokkaa: Nokia 6720 classic -mallissa on käyttäjän kasvonmuotoihin sopiva kaareva muotoilu ja aktiivinen kohinanvaimennus. Tämä on ensimmäistä kertaa Nokian puhelimessa esiintyvä ominaisuus, joka parantaa merkittävästi äänenlaatua taustahälyä vähentämällä. Lisäksi laitteen ominaisuuksiin kuuluvat lähes 20 päivän valmiusaika, nopeat Internet-yhteydet sekä TV-liitäntä kuvien ja videoiden jakamiseen.

Nokia 6720 classic -mallin toimitusten arvioidaan alkavan vuoden 2009 toisella neljänneksellä, ja laitteen arvioitu veroton myyntihinta on 245 euroa. Nokia 6710 Navigator -mallin toimitukset alkavat vuoden 2009 kolmannella neljänneksellä, ja laitteen arvioitu veroton myyntihinta on 300 euroa. Laitteiden myyntihinnat Suomessa tarkentuvat myyntiintulon yhteydessä.

Lehdistökuvia ja muuta materiaalia on saatavilla osoitteesta www.nokia.com/press.

Nokia on maailman johtava langattoman viestinnän yritys, joka vie eteenpäin yhdistyvän Internet- ja viestintäteollisuuden kasvua ja muutosta. Laajan matkaviestinvalikoimansa avulla Nokia tarjoaa ihmisille elämyksiä musiikin, navigaation, videon, television, kuvien, pelien ja langattomien yrityspalvelujen alueilla. Avainasemassa ovat kuluttajille suunnatut Internet-palvelut sekä yritysratkaisut. Nokia Siemens Networks toimittaa laitteita, ratkaisuja ja palveluita viestintäverkkoihin.

Lisätietoja tiedotusvälineille:

Nokia

If you wish to unsubscribe, please go to: