Etusivu » Tiedotteet » Elektroniikka » Nokian uusi Ovi Store tarjoaa tarkasti kohdistettua sisältöä

Nokian uusi Ovi Store tarjoaa tarkasti kohdistettua sisältöä

Julkaistu: 16.02.2009 klo 13:05
Julkaisija:

Sosiaaliseen sijaintiin perustuvat palvelut avaavat uuden maailman sekä sisällöntuottajille että mobiilikäyttäjille

Nokian uusi Ovi Store -palvelu luo suoran yhteyden sisällöntuottajien ja mobiilikäyttäjien välille. Toukokuussa avattava palvelu tarjoaa kohdistettuja sovelluksia ja palveluja käyttäjien sosiaalisten kontaktien ja fyysisen sijainnin perusteella. Ovi Store on käyttäjän tarpeisiin mukautuva mediajakopalvelu, joka tarjoaa sisällöntuottajille ja sovelluskehittäjille mahdollisuuden kohdentaa tuotteensa tarkasti haluamilleen käyttäjäryhmille ja hyödyntää liiketoiminnassaan Nokian laitteiden maailmanlaajuista suosiota. Sisällöntuottajat, sovelluskehittäjät ja Forum Nokia -kehittäjäyhteisön jäsenet voivat ladata tuotteitaan maaliskuusta alkaen Ovi Store -palveluun publish.ovi.com-palvelun kautta. Palveluun voi rekisteröityä tästä päivästä alkaen.

Ovi Store yhdistää parhaat ominaisuudet nykyisistä sisältöpalveluista, joita ovat esimerkiksi Download!, MOSH ja WidSets. Se laajentaa Ovi-palveluja tarjoamalla käyttäjille juuri heidän kannaltaan merkityksellisiä tuotteita ja palveluja. Tämä luo sisällöntuottajille ja sovelluskehittäjille lukuisia uusia mahdollisuuksia ja tekee mielekkään ja ajankohtaisen sisällön löytämisen entistä helpommaksi käyttäjille. Ovi Store -palvelun tarjontaan kuuluvat esimerkiksi sovellukset, pelit, videot, widget-pienoisohjelmat, podcast-lähetykset ja sijaintipohjaiset palvelut sekä yksilöitävä sisältö Nokian Series 40- ja S60-laitteille. Kesäkuussa myyntiin tuleva Nokia N97 on ensimmäinen laite, jossa on valmiina Ovi Store -palvelun helppokäyttöinen ja selkeä käyttöliittymä. Nokian Series 40- ja S60-laitteiden kymmenet miljoonat käyttäjät pääsevät uuteen palveluun toukokuun alussa.

"Ovi Store on ainutlaatuinen palvelu, joka tarjoaa käyttäjille palveluja heidän sosiaalisten verkostojensa ja kulloisenkin olinpaikkansa perusteella. Tämä tuo uuden sukupolven mediapalvelut miljoonien ihmisten ulottuville eri puolilla maailmaa", sanoo johtaja Tero Ojanperä Nokian Services-yksiköstä. "Ovi Store yhdistää Nokian voimavarat yhteistyökumppaneidemme vahvuuksiin. Tuloksena on älykäs palvelu, joka muuttaa mobiilisisällön hankkimisen ja hyödyntämisen entistä helpommaksi, hauskemmaksi ja ennen kaikkea mielekkäämmäksi."

Ovi Store rakentuu Nokian ainutlaatuiselle osaamiselle sijaintipohjaisissa palveluissa. Uudenlaisen palvelun perustana on niin sanottu sosiaalinen sijainti, joka yhdistää tiedot käyttäjän sosiaalisista kontakteista ja fyysisestä sijainnista. Tältä pohjalta Ovi Store tarjoaa käyttäjälle tarkasti kohdennettua sisältöä, mikäli käyttäjä niin haluaa. Sisällön käyttämisessä ei enää ole kysymys vain siitä, mitä käyttäjä ostaa. Nyt on olennaista myös se, missä käyttäjä hankkii sisältöä, milloin ja miksi. Uusi palvelu ottaa huomioon myös sen, mitä käyttäjälle merkitykselliset ihmiset ovat ostaneet: käyttäjän sosiaalisten verkostojen suosima sisältö on helposti saatavilla ladattavaksi tai toistettavaksi. Käyttäjän olinpaikkaan perustuva sisältö taas takaa mielekkään sisällön kaikkialla maailmassa. Sisällön voi maksaa luottokortilla tai operaattorin laskutuksen kautta. Maksuvaihtoehdot tuovat sisällöntuottajille ja sovelluskehittäjille asiakkaita myös sellaisilta markkinoilta, joilla luottokorttien käyttö ei ole yleistä.

"Ovi Store tarjoaa kuluttajille kaikkialla maailmassa uudenlaisen ja entistä toimivamman tavan hyödyntää mobiilisisältöä", sanoo Fox Mobile Groupin toimitusjohtaja Mauro Montanaro. "Tämä laajentaa yhteistyötämme Nokian kanssa ja antaa meille mahdollisuuden luoda aidosti innovatiivista sisältöä esimerkiksi 20th Century Foxin tulevaan Ice Age 3 -elokuvaan liittyen. Voimme tuottaa ainutlaatuisia viihdekokemuksia miljoonille mobiililaitteiden käyttäjille."

Nokian nykyisiä sisältöpalveluja hyödyntämällä Ovi Store pystyy tarjoamaan kymmenille miljoonille mobiililaitteille sopivia tuotteita ja palveluja. Vuoteen 2012 mennessä palvelun arvioidaan tavoittavan jo 300 miljoonaa asiakasta. Tämä tekee Ovi Store -palvelusta maailman laajimman mediaverkon: yksittäiset sisällöntuottajat ja sovelluskehittäjät voivat tarjota tuotteitaan sadoille miljoonille kuluttajille. Ovi Store on pääasiallinen jakelukanava myös Adoben ja Nokian kymmenen miljoonan dollarin Open Screen
-hankerahaston tukemille sovelluksille, sillä minkään muun kanavan kautta ei ole mahdollista tavoittaa yhtä monta Adobe Flash -yhteensopivan mobiililaitteen käyttäjää. Ovi Store -kanavaa hyödyntävät myös Forum Nokia -kehittäjäyhteisön yli neljä miljoonaa rekisteröitynyttä jäsentä, jotka jatkavat sovellusten kehittämistä Nokian Series 40- ja S60-laitteille.

Nokia avaa myös publish.ovi.com-palvelun, jonka kautta sisällöntuottajat ja sovelluskehittäjät voivat ladata tuotteensa Ovi Store-palveluun ja valita itselleen sopivan tulomallin. Kun Ovi Store avataan toukokuussa, myyjät voivat seurata publish.ovi.com-palvelun kautta helposti, kuinka hyvin heidän tuotteensa myyvät.

Yhteistyökumppaneille Ovi Store antaa mahdollisuuden luoda entistä kehittyneempää ja tarkemmin kohdennettua sisältöä jatkuvasti laajenevalle asiakaskunnalle:

"EA Mobile on jo vuosien ajan tehnyt menestyksekästä yhteistyötä Nokian kanssa. Laajaa pelivalikoimaamme on tarjottu kuluttajille Nokia-laitteiden kautta", sanoo johtaja Javier Ferreira, EA Mobile(TM). "Olemme innostuneita Ovi Store -palvelun tarjoamista mahdollisuuksista. Se yhdistää uudella tavalla helppokäyttöisyyden, mielekkään tarjonnan ja suositukset, jotka ovat korkealaatuisen sisältötarjonnan perustekijöitä."

"Teemme erittäin mielellämme yhteistyötä Nokian kanssa, jotta yhä useampi ihminen eri puolilla maailmaa saisi mahdollisuuden kokea Facebook-yhteisön tarjoamat jakamisen ja verkostoitumisen mahdollisuudet mobiililaitteeltaan", sanoo Facebook-yhteisön mobiilitoiminnoista vastaava johtaja Henri Moissinac. "Ovi Store on erinomainen jakelukanava, joka tarjoaa kuluttajille helpon tavan löytää Facebookin kaltaisia uusia sovelluksia innovatiivisille Nokia-laitteille."

"Tuemme Nokian pyrkimyksiä tarjota kuluttajille mahdollisimman laaja valikoima pelejä ja muita sovelluksia. Olemme innoissamme mukana Ovi Store -palvelussa", sanoo johtaja Jill Braff Glu Mobile -yhtiöstä. "Meille tämä on uusi tapa kehittää liiketoimintaamme ja tarjota kuluttajille laaja valikoima huipputason mobiilipelejä."

"Etsimme jatkuvasti uusia mahdollisuuksia tuoda MySpace mobiililaitteille ja luoda mahdollisimman yhtenäinen käyttäjäkokemus mediasta riippumatta", sanoo MySpace-yhteisön mobiilitoiminnoista vastaava johtaja John Faith. "Ovi Store antaa miljoonille Nokia-laitteiden käyttäjille mahdollisuuden osallistua yhteisöön tavalla, joka sopii parhaiten heidän elämäntyyliinsä."

"Qik lähtee innostuneena mukaan tähän maailman suurimman matkapuhelinten valmistajan merkittävään hankkeeseen", sanoo Qik-yhtiön toimitusjohtaja Ramu Sunkara. "Ovi Store antaa meille mahdollisuuden hyödyntää Nokian maailmanlaajuista verkostoa ja saada sovelluksemme miljoonien Nokia-laitteiden käyttäjien ulottuville. Olemme iloisia siitä, että tämä tärkeä palvelu syventää yhteistyötämme Nokian kanssa."

Forum Nokia
Forum Nokia on Nokian maailmanlaajuinen kehittäjäyhteisö, joka tukee kuluttajille ja yrityksille tarkoitettujen sovellusten ja palvelujen rakentamista ja markkinointia tarjoamalla kehittäjille tietoa, työkaluja, teknistä tukea, jakelukanavia ja liiketoiminnan kehitystukea. Forum Nokialla on toimipisteitä Yhdysvalloissa, Euroopassa, Intiassa, Japanissa, Kiinassa ja Singaporessa.

Nokia on maailman johtava langattoman viestinnän yritys, joka vie eteenpäin yhdistyvän Internet- ja viestintäteollisuuden kasvua ja muutosta. Laajan matkaviestinvalikoimansa avulla Nokia tarjoaa ihmisille elämyksiä musiikin, navigaation, videon, television, kuvien, pelien ja langattomien yrityspalvelujen alueilla. Avainasemassa ovat kuluttajille suunnatut Internet-palvelut sekä yritysratkaisut. Nokia Siemens Networks toimittaa laitteita, ratkaisuja ja palveluita viestintäverkkoihin.

Lisätietoja tiedotusvälineille:

Nokia

If you wish to unsubscribe, please go to: