Etusivu » Tiedotteet » Elektroniikka » MSI-SR5-kaksoisturvarele loogisella JA-toiminnolla

SKS Automaatio Oy

MSI-SR5-kaksoisturvarele loogisella JA-toiminnolla

Julkaistu: 03.05.2011 klo 15:30
Julkaisija: SKS Automaatio Oy

Kompakti turvarele useiden turvakomponenttien liitäntään

Usein on tarpeen liittää useita turvakomponentteja yhteen katkaisupiiriin loogiseen JA-ketjuun. Nyt se on helppoa liittämällä ne uuteen MSI-SR5-kaksoisturvareleeseen.

Vain yhtä relettä käyttämällä voidaan toteuttaa suorituskykytason PL e (EN ISO 13849-1) sovellus, jossa yhdistetään esimerkiksi vaaralliselta liikkeeltä suojaava turvavaloverho ja vaara-alueelle pääsyä valvova suojaovi (ovikytkin). Myös kahden optisen turvalaitteen tai toisaalta turvavaloverhon, suojaoven ja useiden hätäseiskytkimien liittäminen samaan releeseen on mahdollista.

Käyttäjä saa etuja alhaisista laite- ja asennuskustannuksista ja pienestä tilantarpeesta.

Releen vasteaika on erittäin pieni, vain 10 ms. Suorituskykyä nostavat lisätoiminnot, kuten käynnistyksen/uudelleenkäynnistyksen lukitus ja ulkopuolisten komponenttien (releiden) valvonta.

SKS Automaatio on Suomen johtava koneenrakennuksen automaatio- ja sähkökomponenttien maahantuoja. Teemme yhteistyötä alan parhaiden komponenttivalmistajien kanssa ja haemme aktiivisesti uusia mielenkiintoisia kumppaneita tuotevalikoimamme kehittämiseksi. Valmistamme komponentteja myös omana tuotantona, mm. lämpötila-antureita. SKS Automaation liikevaihto vuonna 2009 oli 14,9 milj. euroa ja yrityksen palveluksessa on 38 henkeä. SKS Automaatio kuuluu SKS Group -konserniin.