Etusivu » Tiedotteet » Elektroniikka » MIRO GSM - globaalia diagnostiikkaa tekstiviesteillä

SKS Automaatio Oy

MIRO GSM - globaalia diagnostiikkaa tekstiviesteillä

Julkaistu: 03.05.2011 klo 15:36
Julkaisija: SKS Automaatio Oy

Murrelektronik MIRO GSM kommunikoi tekstiviestien avulla; käyttäjä saa ajantasaiset koneen tilatiedot ja voi ohjata laitteen relelähtöjä tekstiviesteillä. Ohjaa ja ylläpidä koneita ja asennuksia kaikkialla maailmassa ja kellon ympäri omalla matkapuhelimellasi!

MIRO GSM valvoo kuutta digitaalista tai analogista tuloa ja neljää lähtörelettä (vaihtokoskettimet 250 V, 10 A) GSM-verkkojen (850, 900, 1800, 1900 MHz) tekstiviesteillä. Verkko määritellään sisään asennettavalla SIM-kortilla. Asettelut tehdään tietokoneohjelmalla huoltoliittimen kautta. Kuusi tuloa ovat joko digitaaliset - mallit 52530 (VDC) ja 52532 (VAC) - tai ne voi itse asetella analogisiksi tai digitaalisiksi - malli 52531 (VDC). Analogisille tuloille (0-10 VDC) voi määritellä viestinlähetysrajat. Analogiatulon erottelukyky on noin 12,5 mV (12 bit). Jos digitaalinen signaali muuttuu tai analogiatulon asetettu raja-arvo saavutetaan, lähetetään ennalta määritelty tekstiviesti. Laitteen sisäiseen puhelinmuistioon voi tallentaa maks. 50 matkapuhelinnumeroa tai sähköpostiosoitetta. Jokaiselle tulolle voi määritellä yhden tai useita vastaanottajia, tekstiviestille tai sähköpostille. Myös tulojen ja lähtöjen aktiivinen tilakysely, vastalähetys tekstiviestinä, on mahdollinen.

MIRO GSM varmistaa tiedon saapumisen kuittauspyynnöllä. Jos käyttäjä ei vahvista tekstiviestin vastaanottoa tietyssä ajassa, lähetetään viesti muille vastaanottajille, kunnes vastaanotto vahvistetaan. Vastaanottajien järjestys ja sallitut aikaikkunat voidaan erikseen määritellä. Tarvittaessa käyttäjä voi muuttaa neljän lähtöreleen tilaa tekstiviestillä tai maksuttomalla soitolla esimerkiksi pysäyttääkseen koneen tai ohjatakseen ilmastointi- tai valaistusjärjestelmiä. Jokaiselle I/O:lle on oma tekstiviestinsä ja oma LED-valonsa tilanosoitukseen. Lähdöt on varustettu ennalta aseteltavilla aikareleominaisuuksilla. Asetteluohjelmalla voi määritellä MIRO GSM:n ottamaan vastaan käskyjä vain muistiin tallennetu(i)sta matkapuhelinnumero(i)sta ei-toivottujen ohjausten välttämiseksi. Jos apujännitesyöttö katkeaa, lähettää MIRO GSM automaattisesti asiasta kertovan viimeisen viestin. Jännitteen palatessa saadaan jälleen tieto tapahtuneesta. Tämä on tärkeä ominaisuus esimerkiksi kylmälaitesovelluksissa.

MIRO GSM on saatavana jännitteille 24 (10-60) VDC ja 230 (85–250) VAC teollisuuden ja kiinteistöhuollon sovelluksiin. Laitteen kotelointiluokka on IP20, se on tarkoitettu asennettavaksi sähkökaappiin tai -koteloon DIN35-asennuskiskoon. Tarvittaessa antenni voidaan tuoda kaapin ulkopuolelle 5 m:n pituisella kaapeliantennilla (lisätarvike).

SKS Automaatio on Suomen johtava koneenrakennuksen automaatio- ja sähkökomponenttien maahantuoja. Teemme yhteistyötä alan parhaiden komponenttivalmistajien kanssa ja haemme aktiivisesti uusia mielenkiintoisia kumppaneita tuotevalikoimamme kehittämiseksi. Valmistamme komponentteja myös omana tuotantona, mm. lämpötila-antureita. SKS Automaation liikevaihto vuonna 2009 oli 14,9 milj. euroa ja yrityksen palveluksessa on 38 henkeä. SKS Automaatio kuuluu SKS Group -konserniin.