Etusivu » Tiedotteet » Elektroniikka » Matkalla kauppoihin Uusi Galaxy S II – Älykkäämpi, nopeampi ja ohuempi

Samsung Electronics Nordic

Matkalla kauppoihin Uusi Galaxy S II – Älykkäämpi, nopeampi ja ohuempi

Julkaistu: 09.05.2011 klo 10:00
Julkaisija: Samsung Electronics Nordic

Markkinoiden ohuin älypuhelin saapuu kauppoihin viikolla 20. Uusi Galaxy S II ei ole pelkästään ohut. Se on edeltäjäänsä nopeampi, älykkäämpi, kevyempi ja jämäkämpi. Kyseessä on ensimmäinen huippunopealla 1.2 gigahertsin tuplaydinsuorittimella varustettu älypuhelin. Laitteen 4,3 tuuman Super AMOLED Plus -näytössä on veitsenterävä kuvanlaatu, joka asettaa uuden standardin älypuhelinten näytöille.

Galaxy S saapui markkinoille viime kesänä, ja laitteesta tuli nopeasti kansainvälinen menestys. Galaxy S -puhelimia on myyty maailmanlaajuisesti yli 14 miljoonaa kappaletta. Menestymispuhelimen seuraaja on Samsung Galaxy S II. Uutuuspuhelimen myötä Android 2.3:n mahdollisuuksia päästään hyödyntämään toden teolla. Pohjoismaat saavat Samsungin uuden lippulaivapuhelimen ensimmäisten joukossa.

Ohut ja kevyt kädessä

Galaxy S II on ainoastaan 8,49 millimetriä ohut. Vaikka Galaxy S II ohut ja kevyt, sen takapuolessa on uritettu pinnoitus, jonka ansiosta se istuu turvallisesti ja mukavasti käteen.

Entistä nopeampi

Samsung Galaxy S II on markkinoiden ensimmäinen laite, jossa on 1,2 gigahertsin tuplaydinsuoritin. Sen ansiosta Galaxy S II:n kaikki toiminnot ovat salamannopeita ja useita sovelluksia voidaan pitää auki samanaikaisesti. Lisäksi Galaxy S II tukee 3G-yhteyttä, joka kykenee jopa 21 mb/s:n siirtovauhtiin. Swype-toiminnon avulla tekstiviestien ja sähköpostien kirjoittaminen on perinteistä tekstinsyöttötapaa huomattavasti nopeampaa.

Älykkäämpi käytettävyys

Samsung Social Hub on palvelu, jossa kaikki yhteydenpitokanavat on koottu yhteen paikkaan. Puhelinluettelo, sähköpostitilit, kalenteri ja sosiaalisen median palvelut, kuten Facebook ja Twitter, on solmittu kätevästi yhteen. Puhelin sopii myös erinomaisesti kuvausintoilijoille. Laitteen takana on 8 megapikselin kamera, joka kykenee still-kuvien lisäksi 1080p-videotallennukseen. Edessä on lisäksi 2 megapikselin kamera videopuheluita varten. Galaxy S II:n suositushinta on 699 euroa. Laitteen NFC-versio saapuu markkinoille myöhemmin tänä vuonna

Tekniset tiedot: Galaxy II (GT-i9100) on kosketusnäyttöpuhelin, jossa on 4,3 tuuman Super AMOLED Plus -näyttö, jonka tarkkuus on 480 x 800 pikseliä (WVGA). Alustana toimii Android 2.3 -käyttöjärjestelmä (Gingerbread) ja käyttöliittymänä TouchWiz 4.0. Laitteessa on 1.2 gigahertsin tuplaydinsuoritin, ja se tukee HSPA -mobiilaajakaistastandardia, jonka tiedonsiirtonopeus on 21 mb/s. Muita yhteysominaisuuksia ovat Bluetooth 3.0, USB 2.0, WiFi 802.11 b / g / n, DLNA. Laitteessa on Flash 10.2 -tuki ja 16 Gb:n sisäänrakennettu muisti. Takana LED-salamavalolla varustettu 8 megapikselin kamera, edessä 2 megapikselin kamera. Laite tallentaa ja toistaa FullHD-laatuista kuvaa ja tukee yleisempia ääni- ja videoformaatteja. Radio, GPS, Google Maps ja digitaalinen kompassi. Quick Print -ominaisuus, Swype, kiihtyvyysanturi ja gyroskooppi. Mitat: 125,3 x 66,1 x 8,49 mm, paino 117 g. Akku 1650 mAh. Galaxy S II saapuu kauppoihin viikolla 20. Suositushinta 699 €

Eva Carrero, markkinointipäällikkö, eva.carrero@samsung.fi, p. 0400 807 750

Mika Engblom,  myyntipäällikkö Telecom, mika.engblom@samsung.fi, p. 0408604420

Toni Perez, OSG Viestintä, toni.perez@osg.fi, 0400 630 063.

Kuvapyynnöt: samsungpr@osg.fi

Lehdistötiedotteet ja kuva-arkisto verkossa: www.samsung.fi ja valitse uutiset.

Haluatko SAMSUNGin lehdistötiedotteita tai kokeilla uusia tuotteita? Ilmoittaudu lähetyslistalle osoitteeseen samsungpr@osg.fi

Uutisia RSS-syötteinä: http://www.samsung.com/fi/aboutsamsung/rss/rssFeedList.do

Samsung Electronics Co Ltd, Korea, on johtava televisioiden, muistisirujen, matkapuhelinten ja näyttöpaneelien valmistaja. Yrityksellä on 190 500 työntekijää 68 maassa ja kahdeksalla eri liiketoiminta-alueella. Vuonna 2010 yhtiön yhteenlaskettu liikevaihto nousi 135,8 miljardiin Yhdysvaltain dollariin. Samsung Electronics Nordic AB:n liikevaihto vuonna 2010 oli 1.1 miljardia euroa. Pohjoismaiden yhtiö on kasvanut nopeasti vuodesta 1992. Sillä on 330 työntekijää, ja sen valikoimaan kuuluvat uusimmat tuotteet matkapuhelinten, äänen- ja kuvantoiston, IT-laitteiden ja kodinkoneiden aloilta.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki