Etusivu » Tiedotteet » Elektroniikka » Lewel Group Finland Oy ostaa SWECO Industry Oy:n tuotekehitysyksiköt

Lewel Group Finland Oy

Lewel Group Finland Oy ostaa SWECO Industry Oy:n tuotekehitysyksiköt

Julkaistu: 26.03.2010 klo 12:00
Julkaisija: Lewel Group Finland Oy

Lewel Group Finland Oy ostaa Sweco Industry Oy:n elektroniikkasuunnitteluun keskittyvät tuotekehitysyksiköt. Yksiköt työllistävät yli 70 suunnitteluinsinööriä Oulun ja Kuopion toimipisteissä.

Julkaisuvapaa 26.3.2010 klo 12.00

Lewel Group Finland Oy on uusi yhtiö, joka tuo asiakkaidensa saataville nykyaikaisten ja globaalien markkinoiden vaatimusten mukaiset kontaktit Euroopan ja Aasian välillä. Lewel Group haluaa tarjota asiakkailleen vahvaan kokemukseen perustuvaa tuotekehitysosaamista yhdistettynä aasialaiseen valmistuskapasiteettiin kilpailukykyisesti ja luotettavasti.

Lewel Group tulee edelleen vahvistamaan hankkimansa SWECO Industry Oy:n tuotekehitysyksikön palvelutarjontaa tuomalla asiakkaiden saataville tuotekehityksen ja testauksen ohessa laajat valmistus- ja tuotteistuspalvelut kilpailukykyisesti juuri sieltä, missä suurin osa maailman tuotteista tänä päivänä valmistetaan.

Lewel Groupin tavoitteena on vahvistaa suomalaisen, korkeatasoisen insinöörityön kilpailukykyä kansainvälisillä markkinoilla yhdistämällä ylivoimainen osaaminen kilpailukykyiseen palvelutarjontaan.

– ”Uskon, että tämän kaltaisella toimintamallilla on hyvät edellytykset kasvattaa asiakkaidemme kilpailukykyä yhä kovenevilla kansainvälisillä markkinoilla”, Lewel Group Finland Oy:n toimitusjohtaja Jukka Kangas kertoo.

Kari Rahkila, yksikönjohtaja, Product Development, SWECO Industry Oy, puh: +358 40 503 3600
Jukka Kangas, toimitusjohtaja, Lewel Group Finland Oy, puh: +358 468 510 208

www.lewelgroup.com

Sweco Industry Oy tuottaa asiakkaiden toiminnan, tuotteiden ja teknologian kehittämisessä, laitoshankkeissa sekä tuotannossa tarvittavia konsultointi-, suunnittelu- ja projektinjohtopalveluja. Sweco Industry Oy kuuluu Sweco-konserniin, joka on johtava suunnittelualan asiantuntijayritys Pohjoismaissa. Swecon päätoiminta-alueet ovat teollisuus, infrastruktuuri, ympäristötekniikka ja arkkitehtuuri. Konserni toimii 11 maassa, sen palveluksessa on 5.100 henkilöä, joista 800 Suomessa, ja kokonaisliikevaihto vuonna 2009 oli 514,8 milj. euroa. Swecon osakkeet noteerataan Tukholmassa OMX:n teollisuustuotteet ja -palvelut -ryhmässä.