Etusivu » Tiedotteet » Elektroniikka » Kosketusnäyttö, multimedia- ja kämmentietokoneominaisuudet SAMSUNGin uusi Omnia antaa kaiken

Julkaistu: 03.04.2009 klo 09:15
Julkaisija:

SAMSUNG Omnia i900 kaappaa huomion suurella kosketusnäytöllään, jota reunustavat kiiltävät, metallista valmistetut reunukset. Puhelimen alareunassa ovat näppäimet soittamiseen ja sulkemiseen. Niiden välissä on optinen hiiri, jota voidaan käyttää myös ruudulla navigointiin.

Käyttäjä voi valita kahdesta eri käyttöliittymästä: toinen perustuu ikoneille (12 ikonia ja oikotiet) ja toinen avoimelle kirjoitusalustalle, jota voi personoida widget-linkeillä ja ikonipohjaisilla oikoteillä. Käyttöliittymien välillä voi liikkua päätelaitteen sivulla olevan painikkeen avulla. Haluatko katsella näyttöä pysty- vai vaakasuunnassa? Käyttöjärjestelmä vaihtaa suuntaa automaattisesti.

SAMSUNG Omnia i900 on multimediapuhelin. Se mahdollistaa videon katselun laajakuvana, ja siinä voi tarkastella nettiä harvinaisessa mobiiliformaatissa. Päätelaitteessa on myös muun muassa monipuoliset musiikkiominaisuudet, laaja muisti, nykyaikainen kamera ja gps. Nettiin pääsee jopa 7,2 mbps:n nopeudella.

Video. Ota videota ja ihaile lopputulosta laajakuvana. Tilaa on jopa 12 dvd-elokuvan verran.
(tukee DivX / XviD / H.263 / H.264 / WMV / MP4)
Musiikki. Lajittele, soita ja valitse suosikkisi kuten haluat. Tilaa on 16 gb, eli esimerkiksi 4000 mp3-kappaleelle. (tukee MP3/ AAC / AAC+ / WMA / OGG / AMR)
Kuvat. Suuri näyttö soveltuu erinomaisesti kuvaukseen ja kuvien katseluun. Viiden megapikselin kamera automaattitarkennuksella. Kasvojen ja hymyn tunnistus. Automaattinen panoraamakuvaustoiminto ja mukana myös kuvausvalo. Näyttöä voi käyttää myös valokuvakehyksenä. Kuviin voi myös liittää paikkatiedot (geotagging)
Muisti. 16 gb ja mahdollisuus laajennukseen ulkoisella muistikortilla. MicroSD.
Näyttö. 3,2 tuumainen wqvga lcd -kosketusnäyttö, joka reagoi kosketukseen värinällä.
Liitännät. 7,2 mbps:n mobiili laajakaista, bluetooth (a2dp), wifi, usb 2.0, tv-liitäntä tv out, dlna, joka mahdollistaa tietojen vaihdon ja kommunikoinnin eri laitteiden välillä kuten kuvien vaihdon, musiikin soittamisen tai videon näyttämisen. Esimerkiksi voit esitellä kuvia tv:stä langattomasti.
Navigointi. SAMSUNG Omnia i900:ssa on sisäänrakennettu gps.
Radio. Fm-radio ja RDS.
Muodot. SAMSUNG Omnia i900 on vain 12,5 millimetriä ohut (112 x 56.9 x 12.5).
Netti. Opera ja Internet Explorer sisäänladattuina.

SAMSUNG Omnia i900 tuo tietokoneen mahdollisuudet matkapuhelimeen. Lue sähköposteja ja suunnittele tapaamisia Microsoft Outlookin avulla. Käsittele PowerPoint-, Excel- jaWord-tiedostoja. Päätelaite voi olla myös tietokoneesi jatke. Asenna ohjelmat, joita tarvitset. SAMSUNG Omnia i900 esitellään ensimmäisenä CommunicAsia-messuilla Singaporessa, jonka jälkeen se tulee Kaakkois-Aasian markkinoille kesäkuussa. Pohjoismaihin laite saapuu lokakuussa.

TouchWiz F480–kosketukseen vastaava kosketusnäyttö
SAMSUNGin kosketusnäyttöisten päätelaitteiden tuoteperhe kasvaa. Mustan ja metalliharmaa TouchWiz F480:ssa on laaja kosketusnäyttö, joka peittää lähes koko etupuolen. Kosketa ja tunnet, kuinka se
vastaa kosketukseesi. TouchWiz F480 on muotopuhdas puhelin, jolla voit surffata
mobiilin laajakaistan avulla (hsdpa 7,2 mbps). Siinä on myös viiden megapikselin kamera ja kuvausvalo. SAMSUNGin palkitussa käyttöjärjestelmässä on helppo liikkua. Puhelin tukee useita video- ja musiikkiformaatteja. Siinä on fm-radio RDS-tuella.
Päätelaite tukee myös sähköpostia ja bloggausta. Siinä on Bluetooth 2.0 ja usb 2.0 (täysi nopeus) sekä 2,8 tuuman näyttö. Muistia voi lisätä ulkoisella muistikortilla (microSD) Mitat: 95,9 x 55 x 11,5 millimetriä. Puheaikaa 3 tuntia ja valmiusaika jopa 250 tuntia. Hinta: 540 €. Markkinoilla lokakuussa.

i200 – ensimmäinen Windows-puhelin perinteisellä näppäimistöllä massamarkkinoille
Uudella i200-mallillaan SAMSUNG laajentaa klassiseen muotoiluun ja Windows Mobile -ohjelmistoalustaan perustuvaa yritys- ja kuluttajamarkkinoille suunnattua tuoteperhettään. Mustassa i200:ssa on sinisävyinen taustavalo näppäimistössä. Laajalla näytöllä voi liikkua pc-käyttäjille tuttujen symbolien avulla. Tietenkin
puhelimessa on myös Media Player, joka tukee useimpia musiikki- ja videoformaatteja. Siinä on myös Internet Explorer, kahden megapikselin kamera hymyn tunnistuksella ja paikka ulkopuoliselle muistikortille.

i200 tarjoaa yksityisille ihmiselle ja organisaatiolle kaikki Windows-puhelimen edut kuten push e-mailin, Office-dokumenttien käsittelyn ja chattauksen. i200 tukee mobiilia laajakaistaa (3,6 mbps) ja siinä on reilu 2,3 tuuman näyttö. Bluetooth 2.0 ja usb 2.0 (täydellä nopeudella). Puheaikaa aina 4 tuntiin asti ja valmiusaikaa jopa 380 tuntia.
Hinta: 340€. Markkinoilla kesäkuussa.
SAMSUNGin Windows-tuoteperheeseen kuuluvat myös i780 ja i600.

SAMSUNG Soul
SAMSUNGin kesän ykkösmalli on Soul. Se tarjoaa uraauurtavaa muotoilua ja tekniikkaa samassa paketissa. Soul on Ultra Edition -tuoteperheen täydellinen jatkaja, joka pyrkii muotoilun ja sisällön suhteen ihanteelliseen tasapainoon. Vaikka Soul on vain 12,9 millimetriä ohut, on siinä kuitenkin mobiili laajakaista (7,2 mbps hsdpa) ja viiden megapikselin kamera. Kamerassa on kasvojen tunnistustoiminto ja kuvanvakain. Siinä on myös edistykselliset musiikkiominaisuudet Bang & Olufsen ICEpower -äänenvahvistimen ryydittämänä.
Uraauurtavaa on myös Soulin käyttäjä- ja toimintopohjainen valikko ja Magical Touch -toiminto. Esimerkiksi kosketusnäytön alemmat ikonit vaihtelevat sen mukaan, kuvaako vai kuunteleeko musiikkia. Yksinkertaista ja ennakoivaa. Näppäimistössä on värinätoiminto, joka vahvistaa kosketuksen. Soul tarjoaa myös mahdollisuudet käyttöjärjestelmän personointiin. Puhelin on metallia.
Soulissa on viiden megapikselin kamera kuvausvalolla, QVGA videokamera, 7,2 mbps mobiili laajakaista (hsdpa), 3G, edge, FM-radio RDS:llä, sähköposti, paikka ulkoiselle muistikortille (microSD), 2,2 tuuman QVGA TFT-näyttö, tuki bluetooth 2.0, usb 2.0 (täysnopeus), bloggaus-mahdollisuudet, RSS- ja HTML-lukijat. Tukee seuraavia tiedostomuotoja: mp3, wma, e-aac+, midi, imelody, wav, mmf, wmdrm. Mitat: 105,9 x 49,5 x 12,9 mm. 15 tuntia musiikkia non stop. Puheaikaa aina 4,5 tuntiin asti ja valmiusaikaa 420 tuntiin asti. Hinta: 540€. Markkinoilla nyt.

Erik Johannesson, Pohjoismaiden pr-päällikkö, erik.johannesson@samsung.se, +46-8 590 966 56, +46-70 99 55 650
Toni Perez, OSG Viestintä, toni.perez@ojalasaari.fi, 0400 630 063
Lehdistötiedotteet ja kuva-arkisto verkossa: www.samsung.fi ja valitse lehdistöhuone.
Haluatko SAMSUNGin lehdistötiedotteita tai kokeilla uusia tuotteita? Ilmoittaudu lähetyslistalle osoitteeseen samsungpr@ojalasaari.fi

SAMSUNG Electronics Co Ltd, Korea, on johtava televisioiden, muistisirujen, matkapuhelinten ja tft-lcd-paneelien valmistaja. Sillä on 150 000 työntekijää 62 maassa viidellä liiketoiminta-alueella. SAMSUNG on yksi tämän hetken nopeimmin kasvavista tavaramerkeistä. Vuonna 2007 yhtiön yhteenlaskettu liikevaihto nousi 103,4 miljardiin Yhdysvaltain dollariin. Yhtiön panostus tutkimukseen ja tuotekehitykseen oli kuusi miljardia dollaria vuonna 2006. SAMSUNG Electronics Nordic AB:n liikevaihto vuonna 2006 oli seitsemän miljardia Ruotsin kruunua. Vuonna 1992 perustettu yhtiö on kasvanut nopeasti. Sillä on 280 työntekijää, ja sen valikoimaan kuuluvat uusimmat tuotteet matkapuhelinten, äänen- ja kuvantoiston, IT-laitteiden ja kodinkoneiden aloilta.