Etusivu » Tiedotteet » Elektroniikka » Elmo Motion Controllin tuotteita SKS Controllista

SKS Control Oy

Elmo Motion Controllin tuotteita SKS Controllista

Julkaistu: 20.02.2012 klo 16:15
Julkaisija: SKS Control Oy

Elmo Motion Control on innovatiivinen yritys, joka kehittää ja valmistaa servovahvistimia sekä liikkeenohjaimia. Sen tuotteet ovat huipputeknologiaa servo-ohjausmaailmassa. Suomessa Elmo Motion Control Ltd:n partnerina ja servokäyttöjen jälleenmyyjänä toimii SKS Control Oy.

Elmo MC:n valmistamissa servovahvistimissa on markkinoiden paras koko/teho -suhde.

Pieneen kokoonsa nähden Elmon servovahvistimissa on erittäin monipuoliset ominaisuudet ja liitynnät. Kokonsa vuoksi ne soveltuvat parhaiten laiterakenteisiin, joissa vahvistin voidaan sijoittaa koneen sisään tai lähelle moottoria liikkuvissa rakenteissa.

Ohjausvaihtoehtoina on Ethernet, EtherCat ja CanOpen kenttäväylät, lisäksi perinteinen +/- 10 V -analogiaohje. Takaisinkytkentäanturina voidaan käyttää useita eri vaihtoehtoja, kuten analogi-, hall-, inkrementti- resolveri- tai absoluuttiantureita. Kaksoisanturi -paikoituksella voidaan toteuttaa sovellukset, joissa on omat nopeus- ja paikka-anturit.

Elmolla on 3 servosarjaa: SimplIQ, Gold ja ExtrIQ. Nämä vaihtoehdot kattavat yksinkertaiset analogiaohjeella ohjatut, reaaliaikaisella kenttäväylällä ohjatut ja
vaativaan ympäristöön soveltuvat servokäytöt.

SimplIQ on yleiskäyttöinen servovahvistin. Gold sarjassa on EtherCat liitynnän lisäksi 2 kappaletta STO (Safe Torque Off) turvatuloja. ExtrIQ sarja on yhteensopiva sotilasstandardien MIL-STD-810, MIL-STD-1275, MIL-STD-704 ja MIL-STD-461 kanssa.

Elmon vahvistimilla voidaan ohjata harjallisia ja harjattomia DC-moottoreita ja harjattomia AC-servomoottoreita sekä lineaarimoottoreita. Tehoalue on 0,16 – 42 kW ja syöttöjännitteet 10 – 750 Vdc sekä 30 – 500 Vac.

SKS Control Oy tuo maahan, valmistaa ja soveltaa sähkökäyttöjä ja ohjausjärjestelmiä koneenrakennuksen ja teollisuuden asiakkaille. Suunnittelemme ja toteutamme kattavasti vaihtovirta-, servo- ja tasavirtakäyttöjä sekä liikkeenohjausjärjestelmiä. Laajaan palveluvalikoimaamme kuuluu esisuunnittelu, käyttöjen mitoitus, laitevalinnat, laitteisto- ja ohjelmistosuunnittelu, keskukset, koekäyttö ja käyttöönotto, koulutus, huolto, kunnossapito ja varaosat. SKS Control Oy kuuluu SKS Group -konserniin. SKS Group Oy on suomalainen, teollisen koneenrakennuksen alalla toimivien yritysten vahva kumppani. Monialainen osaaminen ja alan parhaat tuotteet luovat kilpailukykyä ja menestystä myös muuttuvilla markkinoilla. Konsernin liikevaihto vuonna 2010 oli 109,1 miljoonaa euroa ja konsernin palveluksessa on noin 650 henkeä. Kotimaassa toimivat yrityksemme ovat SKS Automaatio Oy, SKS Connecto Oy, SKS Control Oy, SKS Mechatronics Oy, SKS Mekaniikka Oy ja SKS Toijala Works Oy.