Etusivu » Tiedotteet » Elektroniikka » Control Express Finland yhteistyöhön maailman suurimpiin kuuluvan puolustusalan järjestelmätoimittajan kanssa

Julkaistu: 17.01.2012 klo 10:00
Julkaisija: Taskut

Suomalainen tietotekniikka-alan yritys Control Express Finland Oy ja maailman suurimpiin puolustusalan järjestelmätoimittajiin lukeutuvan yritysryhmän osa, Thales Norway As, ovat solmineet yhteistyösopimuksen. Sopimus koskee ruggeroidun mobiilitietokoneen toimittamista osaksi sotilaille tarkoitettua taistelu- ja tietojärjestelmää.

Yhteistyö on Control Express Finlandille merkittävä askel kansainvälisen puolustusteollisuuden tieto- ja viestintätekniikan partnerina. Mobiilitietokone on kehitetty yhteistyössä Suomen puolustusvoimien kanssa osana tulevaisuuden taistelijan teknologiaohjelmaa. Yhteistyö liittyy laajemmin eri maiden puolustusvoimissa käynnissä oleviin ohjelmiin, joissa tutkitaan uusien teknologioiden hyödyntämistä tulevaisuuden sotilaiden varustuksissa.

– Pitkän tähtäimen yhteistyö ja partnerisuhde Thales Norwayn kanssa avaa meille uusia yhteistyömahdollisuuksia. Olemme jatkossakin valmiita panostamaan vastaavanlaiseen tuotekehitysprojektiin ja muokkaamaan tuotteitamme Thales Norwayn kautta muille markkinoille, Control Express Finland Oy:n toimitusjohtaja Markku Vänttinen sanoo.

Control Express Finland on erikoistunut varmatoimisiin tieto- ja viestintätekniikan ratkaisuihin. Yrityksen kehittämä mobiilitietokone, Normans PDA, tulee osaksi muun muassa Thales Norwayn Norjan puolustusvoimille toimittamaa, yksittäisen sotilaan tai ryhmänjohtajan operatiivista taistelujärjestelmää.

Control Express Finlandin suunnittelema ja valmistama PDA on ruggeroitu mobiilitietokone vaativaan sotilas- ja viranomaiskäyttöön. Ankariin olosuhteisiin optimoitu, teknisiltä ominaisuuksiltaan monipuolinen PDA-laite mahdollistaa tehokkaan kenttätoiminnan ja sopii ohjelmistoalustaksi organisaatioiden yksilöllisille operatiivisille sovelluksille.

Olli Nurminen, myynti- ja markkinointijohtaja, Control Express Finland Oy

Sähköposti: olli.nurminen@cef.fi

PL 4, 57101 Savonlinna

www.cef.fi

Tekniset tiedot PDA -laitteesta osoitteessa: www.cef.fi/cef-ratkaisut/cef-defence/ruggeroidut-kannettavat/

Lehdistökuvia ladattavissa osoitteessa: http://www.cef.fi/media

Control Express Finland Oy suunnittelee ja valmistaa vaativissa olosuhteissa kestäviä elektroniikkaratkaisuja teollisuudelle ja puolustusteollisuudelle. Yrityksen pääkonttori, tuotantolaitos ja tuotekehitysyksikkö sijaitsevat Savonlinnassa. Control Express Finlandin asiakkaita ovat teollisuusyritykset Suomessa ja maailmalla sekä eri maiden turvallisuusorganisaatiot ja puolustusteollisuuden laitetoimittajat. Vuonna 1993 perustettu Control Express Finland on perheyritys ja sillä on noin 50 työntekijää.