Etusivu » Tiedotteet » Elektroniikka » BUFFALON UUDEN SUKUPOLVEN TEKNIIKKA KOLMINKERTAISTAA LANGATTOMAN VERKON NOPEUDEN

Buffalo Technology

Julkaistu: 12.06.2012 klo 11:00
Julkaisija: Buffalo Technology

Buffalo tuo markkinoille langattomaan 802.11ac-tekniikkaan perustuvat verkkoratkaisut

Lontoo, 12.6.2012: Tallennusratkaisuihin ja verkkotuotteisiin erikoistunut Buffalo on tänään julkistanut kaksi tuoteuutuutta: AirStation™ 1750 Wireless 802.11n+11ac Gigabit Dual Band -reitittimen WZR-D1800H-EU ja AirStation™ 1300 Wireless 802.11n+11ac Gigabit Dual Band Media Bridge WLI-H4-D1300-EU -mediasillan. Laitteet esiteltiin ensimmäistä kertaa Las Vegasin CES-messuilla tammikuussa, ja ne saapuvat nyt Euroopan markkinoille. Uusi 802.11ac-tekniikka tarjoaa peräti kolminkertaisen siirtonopeuden 802.11n-tekniikkaan verrattuna. Laitteet ovat taaksepäin yhteensopivia 802.11a-, 11b-, 11g- ja 11n-tekniikoiden kanssa.

5 GHz:n taajuuksilla toimiva 802.11ac-tekniikka mahdollistaa jopa 1300 Mbps siirtonopeudet, joten se on ihanteellinen vaihtoehto muun muassa HD-videon langattomaan suoratoistoon. Lisäksi Buffalon 802.11ac-tuotteet ovat entistä toimintavarmempia ja takaavat entistä voimakkaamman verkkosignaalin kodin kannettaville mobiililaitteille. WZR-D1800H-EU mahdollistaa entistä paremman lähiverkon kantaman ja erittäin nopeat latausajat, kun 5G WiFi-tekniikka yleistyy puhelimissa ja tabletteissa. Myös laitteiden virrankulutus pienenee.

– Buffalo on jälleen kerran langattomien verkkojen edelläkävijä tuodessaan markkinoille maailman ensimmäisen 802.11ac-teknologiaa käyttävän reitittimen, joka on edullinen ja tehokas. Jatkamme innovatiivisten tuotteiden kehittämistä yhteistyössä Broadcomin kanssa, ja näin rakennamme parempaa infrastruktuuria käyttäjien digitaalisen maailman perustaksi, sanoo Buffalon Pohjois-Euroopan myyntijohtaja Paul Hudson.

– 5G WiFi parantaa HD-videon suoratoistoa tarjoten nopeammat siirtonopeudet, laajemman kantaman ja paremman luotettavuuden. Broadcomin piirisarjoja käyttävät Buffalon laitteet tarjoavat käyttäjille nopeimmat ja tehokkaimmat langattomat verkkoratkaisut, sanoo Broadcomin varapuheenjohtaja Michael Hurlston.

AirStation WZR-D1800H-EU tarjoaa 5 GHz:n taajuudella jopa 1300 Mbps:n nopeuden, ja laitteeseen on integroitu myös 2.4 GHz 3x3 802.11n -lähetin, joka tukee vanhempia laitteita. Laite vapauttaa käyttäjät ethernet-kaapeleista ja tuo ennennäkemättömät nopeudet langattomaan tiedonsiirtoon.

4-porttinen AirStation 1300 802.11n + 11ac Gigabit Dual Band Media Bridge WLI-H4-D1300-EU -mediasilta laajentaa langattomien verkkojen mahdollisuuksia. Laitteen avulla käyttäjä voi yhdistää neljä laitetta, esimerkiksi mediasoittimet, mobiililaitteet ja pelikonsolit, 802.11ac verkkoon. Kahdella lähettimellä varustettu WLI-H4-D1300-EU toimii 802.11ac ja 802.11n verkoissa ja tukee sekä 5 GHz että 2,4 GHz taajuuksia.

5G WiFi lisätietoa: www.5GWiFi.org

Saatavuus:

Laitteet saapuvat pian Suomen markkinoille. WZR-D1800H-EU-reitittimen suositushinta on 189 € ja WLI-H4-D1300-EU-mediasillan 169 €.

Lehdistöasiat:

buffalopr@osg.fi

OS/G Viestintä, Simo Arvo, +358 40 132 5682, simo.arvo@osg.fi

Buffalo Technology Suomi Facebook

www.buffalotech.com

Buffalo Technology
Buffalo on maailmanlaajuinen innovatiivisten kodin ja pienyritysten langattomien verkkotuotteiden
sekä tallennus- ja multimediaratkaisujen valmistaja. Yhtiö on Japanin suurin kaikkien PC-lisälaitteiden
valmistaja ja maailmanlaajuisesti suurin NAS-kuluttajatuotteiden valmistaja vuosina
2005, 2006, 2007, 2008, 2009 ja 2010 (In-Stat).

Yhtiön tallennusratkaisut vastaavat sekä yksittäisen käyttäjän että yritysten tarpeisiin edullisten
NAS-verkkotallennuslaitteiden, ulkoisten massamuistien, multimediatoistimien ja langattomien
reitittimien tuotevalikoimalla. Yhdessä ne tarjoavat täydellisen ja integroidun ratkaisun toimistoihin
ja digitaalisiin koteihin.