Etusivu » Tiedotteet » Elektroniikka » ALSO JA ACTEBIS FUUSIOITUVAT: FUUSIO VAHVISTAA ALSO FINLAND OY:N ASEMAA

ALSO JA ACTEBIS FUUSIOITUVAT: FUUSIO VAHVISTAA ALSO FINLAND OY:N ASEMAA

Julkaistu: 11.02.2011 klo 12:45
Julkaisija: OSG Viestintä Oy

ALSO Holding AG:n ylimääräinen yhtiökous, 8. helmikuuta 2011

ALSOn osakkeenomistajat hyväksyivät fuusion Actebiksen kanssa

ALSO Holding AG:n osakkeenomistajat hyväksyivät 8.2.2011 fuusion Actebiksen kanssa ja sopivat seuraavista toimenpiteistä:

• ALSO Holding AG:n nykyisille osakkeenomistajille maksetaan lisäosinkoa bruttona CHF 1.00 jokaista rekisteröityä osaketta kohti 15.2.2011 mennessä.
  • Varsinainen pääoma nousee 6,809,950 CHF ja uuden osakkeen nimellisarvo on CHF 1.00. Osakepääoman arvo on näin ollen CHF 12,848,962.
  • Yhtiön uudeksi nimeksi tulee ALSO-Actebis Holding AG
  • Kaupan vuoksi yhtiöjärjestykseen tehtiin useita muutoksia.
  • Hallitukseen nimettiin seuraavaksi kolmivuotiskaudeksi Messrs. Walter P.J. Droege, Frank Tanski, Alfons Frenk, Herbert H. Jacobi and Peter Bühler.

Yrityskaupan toteutumisen jälkeen (kun uusi yritys on rekisteröity kaupparekisteriin) ALSO Actebis Holding AG:n omistajat ovat: 51 %:n osuudella Droege Group, 30 %:n osuudella Schindler Holding AG ja 19 %:n osuudella julkiset osakkeenomistajat. Vapaasti vaihdettavissa olevien ALSO-Actebis osakkeiden määrän lisäämiseen tähtääviä toimenpiteitä arvioidaan ajan kuluessa.

ALSO-Actebis Holding AG:n varsinainen yhtiökokous järjestetään Hotel Palacessa, Luzernissa 10. maaliskuuta 2011. Kokouksessa osakkeenomistajille esitellään ehdotus ehdollisen pääoman järjestelyistä ja yhtiöjärjestyksen mukaisesta osakepääomasta, joka on enintään CHF 2,500,000.

Lisätietoja fuusiosta:

Maya von Krannichfeldt, Head Corporate Communications, p. +41 41 266 18 02

________________________________________________________________________________________

Lehdistötiedote, ALSO Finland Oy, Tampere, 11. helmikuuta 2011

Fuusio vahvistaa ALSO Finland Oy:n asemaa

ALSO Holding AG:n osakkeenomistajat ovat hyväksyneet fuusion Actebiksen kanssa. Uusi perustettava yhtiö ALSO-Actebis Holding AG nousee Euroopan kolmanneksi suurimmaksi informaatioteknologian ja viihde-elektroniikan tukkukauppiaaksi. Fuusio vahvistaa entisestään Suomen yhtiön ALSO Finland Oy:n asemaa Pohjoismaissa, sillä Actebiksella ei ole merkittävästi päällekkäisiä toimintoja ALSO:n kanssa Pohjoismaissa.

Uuteen perustettavaan ALSO-Actebis Holding AG:hen kuuluva Suomen tytäryhtiö ALSO Finland Oy jatkaa toimintojaan normaalisti entisellä nimellään. ALSO Finland Oy:llä on toimipaikat Tampereen pääkonttorin ja logistiikkakeskuksen lisäksi Helsingissä, Oulussa ja Turussa. ALSO Finland Oy:n toimitusjohtaja Maija Strandberg on tyytyväinen fuusion toteutumiseen.

– Fuusio vahvistaa entisestään Suomen toimintojemme asemaa, sillä yhä useampi tavarantoimittaja haluaa toimia mahdollisimman laajasti samojen tukku- ja jakelukumppaneiden kanssa koko Euroopassa. Euroopan kolmosena ja Suomen ykkösenä olemme asiakkaillemme entistä kiinnostavampi vaihtoehto, ja tämä merkitsee meille merkittäviä kasvumahdollisuuksia, ALSO Finland Oy:n toimitusjohtaja Maija Strandberg kertoo.

Uusi perustettava yhtiö tulee olemaan markkinajohtaja kahdeksassa eri Euroopan maassa: Sveitsissä, Tanskassa, Norjassa, Virossa, Suomessa, Saksassa, Latviassa ja Liettuassa. Yhtiöllä on toimintaa myös Ruotsissa, Itävallassa, Ranskassa, Hollannissa.

– Erityisen iloinen olen siitä, että nyt voimme tarjota palvelujamme kaikissa Pohjoismaissa, Strandberg sanoo.

Sveitsin pörssiin listautuvan ALSO-Actebis AG:n yhteenlaskettu liikevaihto nousee noin 10 miljardiin Sveitsin frangiin.

ALSO Finland Oy, Maija Strandberg, toimitusjohtaja p. 040 5563 763, s-posti: maija.strandberg@also.com