Etusivu » Tiedotteet » Avustukset ja vapaaehtoistyö » Pauliina Parhiala ACT-allianssin kehityspolitiikan ja vaikuttamistoiminnan asiantuntijaksi

Kirkon Ulkomaanapu

Nimitys.
Julkaistu: 29.08.2012 klo 11:21
Julkaisija: Kirkon Ulkomaanapu

Pauliina Parhiala on valittu kansainvälisen ACT-allianssin vanhemmaksi kehityspolitiikan ja vaikuttamistoiminnan asiantuntijaksi. Hän aloittaa uudessa tehtävässään 1. tammikuuta 2013.

ACT-allianssi on kirkollisten kehitys- ja humanitaarisen avun järjestöjen katto-organisaatio, joka muodostaa yhden maailman suurimmista avustusorganisaatioista. ACT-alliansilla on toimintaa 140 maassa, ja siinä on mukana yli sata avustusorganisaatiota.

Parhiala on Kirkon Ulkomaanavun entinen kansainvälisen työn johtaja ja toiminnanjohtajan sijainen. Kirkon Ulkomaanapu on ACT -allianssin jäsenjärjestö. Parhiala on työskennellyt viimeisen 15 vuoden aikana myös YK -järjestöissä muun muassa rauhanvälitystehtävissä, humanitaarisessa työssä ja kehitysyhteistyötehtävissä.

Kirkon Ulkomaanapu on Suomen suurin kehitysyhteistyöjärjestö ja toiseksi suurin katastrofiavun antaja. Se kuuluu kirkollisten avustusjärjestöjen kansainväliseen kattojärjestöön ACT-allianssiin.