Etusivu » Tiedotteet » Avustukset ja vapaaehtoistyö » Naisten Pankille Vuoden 2012 varainhankkija -palkinto

Kirkon Ulkomaanapu

Naisten Pankille Vuoden 2012 varainhankkija -palkinto

Julkaistu: 06.09.2012 klo 10:36
Julkaisija: Kirkon Ulkomaanapu

Vapaaehtoisverkosto Naisten Pankki valittiin Vuoden 2012 varainhankkijaksi, kun Vastuullinen Lahjoittaminen ry (VaLa) palkitsi suomalaista varainhankintaa. Palkinnolla annetaan tunnustusta Naisten Pankin tuhansien vapaaehtoisten työlle.

”Kuluneen vuoden aikana Naisten Pankin vapaaehtoiset ovat järjestäneet 30 paikkakunnalla ympäri Suomea yli 500 tapahtumaa, joilla on kerätty satoja tuhansia euroja kehitysmaiden naisten tukemiseksi”, palkinnon perusteluissa kerrotaan.

Palkintoraadin mukaan Naisten Pankki on verkosto, johon halutaan mukaan, jossa saa toteuttaa itseään ja josta saa rikkautta omaankin elämään.

”Vetovoima syntyy hyväntuulisesta, sinnikkäästä ja perinteisiä raja-aitoja puskevasta arkipäivän aktivismista. Naisten Pankki kasvaa ja on tullut jäädäkseen.”

Vastuullinen Lahjoittaminen ry on varainhankintaa harjoittavien yleishyödyllisten yhteisöjen yhteistyöverkosto. Naisten Pankki osallistuu tunnustuksellaan kansainväliseen Global Awards 2012 -mittelöön sarjassa Outstanding Volunteer (erinomainen vapaaehtoinen). Voittaja selviää 17. lokakuuta Hollannissa pidettävässä International Fundraising -konferenssissa.

Kävele naiselle ammatti 9.9.

Seuraava varainhankinnan tempaus on 17 paikkakunnalla vietettävä Naisten Pankin Kävele naiselle ammatti sunnuntaina 9. syyskuuta. Osallistumismaksu on 25 euroa.

Naisten Pankki kerää varoja kehitysmaiden naisten yrittäjyyden ja toimeentulon kehittämiseksi. Naisten Pankin hankkeista vastaa Kirkon Ulkomaanapu. Viiden toimintavuoden aikana on kerätty yli 4 miljoonaa euroa.

Ritva Ohmeroluoma, Naisten Pankin ohjausryhmän puheenjohtaja, p. 050 330 9214
Jaana Hirsikangas, Naisten Pankin vapaaehtoistyön koordinaattori, Kirkon Ulkomaanapu, p. 040 704 6726

Liitteenä kuva vapaasti käytettäväksi tämän uutisen yhteydessä.

Kirkon Ulkomaanapu on Suomen suurin kehitysyhteistyöjärjestö ja toiseksi suurin katastrofiavun antaja. Se kuuluu kirkollisten avustusjärjestöjen kansainväliseen kattojärjestöön ACT-allianssiin.