Etusivu » Tiedotteet » Avustukset ja vapaaehtoistyö » Kummitallissa jo 3 huippuravuria

Lastenklinikoiden Kummit ry

Kummitallissa jo 3 huippuravuria

Julkaistu: 29.08.2012 klo 12:15
Julkaisija: Lastenklinikoiden Kummit ry

Viime vuosina upeasti menestyneestä Brad De Veluwesta tuli kolmas Kummitalliin kiinnitetty huippuravuri. Kummitalliin kuuluessaan ravurin palkintorahoista lahjoitetaan tänä vuonna 10 000 € ja ensi vuodesta alkaen 3 % kaikista tuloista Lastenklinikoiden Kummeille. Lahjoitetut varat suunnataan lasten suolistosairauksien hoitoon ja tutkimukseen sekä lasten elinsiirtoihin.

Brad De Veluwe kuuluu Ingmanin-suvun perinteikkääseen ravitalliin, jossa Lars Ingman aloitti ravihevosten kasvatuksen 80-luvun lopulla. Kasvatustyötä jatketaan tänä päivänä Anders Ingmanin toimesta, ja sen tarkoituksena on kasvattaa hevosia omaan raviharrastuskäyttöön. Tuomas Korvenoja on vastannut puolestaan hevosten valmentamisesta jo lähes 30 vuotta. Tallin hevoset tunnistaa De Veluwe -kasvattajanimestä

Brad De Veluwen viimeisin kisa Suomessa tänä syksynä on Vermossa ensi lauantaina 1.9. järjestettävä Derby. Tämän jälkeen ori lähtee kilpailemaan ulkomaille.

Kummitalli kasassa vuodesta 2010

Kummitalliin on jo parin vuoden ajan kuulunut laulaja Pete Seppälän ja kumppaneiden omistama ravuri, Tiger Shark. Seppälän Tiger Sharkin ympärille keräämään kummiravihevosporukkaan kuuluvat hänen lisäkseen mm. Jarkko Nieminen ja Mikko Ilonen sekä muita kummitoimintaan osallistuvia yksityishenkilöitä ja yrityksiä. Viime vuoden lopulla ravurin palkintorahoista Kummeille kertyi lähes 3000 euroa. 2011 Kummitallin listoille liittyi myös Master Shark, jonka taustaporukasta löytyvät Seppälän lisäksi mm. Mikko Hirvonen sekä Mika Kallio.

Anne Knaster (Kummit), p. 040 418 6547, anne.knaster@kummit.fi

Pia Ingman (Brad De Veluwe), p. 050 531 6889, anders.ingman@kolumbus.fi

Pete Seppälä (Tiger Shark, Master Shark), p. 050 599 4530, pete.seppala@welho.com

Lastenklinikoiden Kummit ry tukee Suomen viittä yliopistollista lastenklinikkaa, kehitys- ja tutkimustyötä sekä parantaa potilaiden viihtyvyyttä sairaala-aikana. Viime vuosina yhdistys on tukenut merkittävin panoksin lasten ja nuorten mielenterveystyötä. Varoja kerätään erilaisin tavoin ympäri vuoden. Koko toimiaikanaan Kummit ry on tehnyt lahjoituksia n. 27 miljoonan euron edestä.