Etusivu » Tiedotteet » Autot ja moottoripyörät » Uusi Hyundai Santa Fe sai maailman ensiesittelynsä New Yorkin autonäyttelyssä

Hyundai Motor Finland Oy

Uusi Hyundai Santa Fe sai maailman ensiesittelynsä New Yorkin autonäyttelyssä

Julkaistu: 04.04.2012 klo 21:06
Julkaisija: Hyundai Motor Finland Oy

Tänään keskiviikkona uusi Santa Fe esiteltiin New Yorkin autonäyttelyssä. Tämä suosittu D-segmentin SUV on uusiutunut niin ulkoa kuin sisältäkin. Uusi Santa Fe tarjoaa mm. uudistuneita tehokkaampia moottoreita ja ensimmäistä kertaa katumaasturissa Hyundain FLEX STEER-ohjausjärjestelmän jonka avulla kuljettaja voi valita itselleen sopivimman ohjaustehostuksen tehon ja tuntuman.

Mallin myynti alkaa Euroopan markkinoilla loppukesästä, Suomeen malli saapuu vuoden 2012 loppupuolella.

Kolmannen sukupolven Santa Fe on saanut vaikutteita Hyundain uudesta veistoksellisesta muotoilusta. Edeltäjäänsä maskuliinisempi ja luonteikkaampi uusi Santa Fe on kasvanut pituutta ja madaltunut hiukan, säilyttäen saman akselivälin 2700 mm. Dynaamista sivuprofiilia täydentää jopa 19-tuumaiset tummat kevytmetallivanteet.

Euroopan markkinoille saapuva moottoripaletti koostuu yhdestä bensiini- ja kahdesta dieselmoottorista joiden tehot ovat 150 – 200 hevosvoiman väliltä:

-Euro 6 –standardin täyttävä 2.0-litrainen 150 hevosvoimainen ‘R’ VGT –dieselmoottori, jonka CO2 -päästöt ovat 155 g/km, vääntöä löytyy 382 Nm.

-2,2-litrainen (200 hv / 431 Nm) dieselmoottori, jonka CO2 -päästöt ovat luokkansa alhaisimmat, ainoastaan 145 g/km.

-2,4-litrainen 193-hevosvoimainen GDI suorasuihkutus bensiinimoottori, jonka CO2 -päästöt ovat 197 g/km.

2,2-litraisen dieselmoottorin ja 2,4-litraisen GDI bensiinimoottorin yhteyteen on valittavana 6-vaihteinen manuaali- tai automaattivaihteisto. 2.0 –litrainen dieselmoottori on varustettu 6-nopeuksisella manuaalivaihteistolla.

Santa Fe on saatavana sekä kaksi- että nelivetoisena. Nelivetoisena järjestelmä jakaa voimaa automaattisesti etu- ja taka-akseleiden välillä.

Ensiesittelystään lähtien, vuonna 2000, Santa Fe-mallia on myyty maailmanlaajuisesti 2,56 miljoonaa kappaletta, joista yli 350 000 Euroopassa. Hyundai odottaa mallin jatkavan vahvaa läsnäoloaan Euroopan SUV-markkinoilla saavuttaen 5 prosentin markkinaosuuden segmentissään ensimmäisen kokonaisen myyntivuoden aikana vuonna 2013.

Hyundai myöntää uudelle Santa Fe -mallilleen viiden vuoden takuun ilman kilometrirajoitusta. Takuu sisältää myös tieturvan sekä määräaikaishuoltojen välillä tehtävät kausitarkistukset

Lisätietoa Hyundai Motor Companyn mediasivustolla (ei vaadi rekisteröintiä):

Hyundai Motor Finland Oy, Laivalahdenkatu 8,00880 Helsinki. Lehdistön yhteyshenkilö tiedotuspäällikkö Jonna Nevalainen, puhelin 050-568 7706, sähköposti jonna.nevalainen(at)hyundai.fi

Hyundai Motor Company
Vuonna 1967 perustettu Hyundai Motor Co myi 4,06 miljoonaa ajoneuvoa vuonna 2011 maailmanlaajuisesti.

Hyundai Motor Europe
Vuonna 2011 Hyundai myi ennätykselliset 398 129 kappaletta Euroopassa saavuttaen 2,9 % markkinaosuuden. Toukokuussa vuonna 2011 Hyundai rikkoi Euroopassa 5 miljoonan kappaleen rajapyykin vuoden 1977 tulonsa jälkeen markkinoille. Hyundai myy laajaa mallistoaan 28 Euroopan maassa 2 500 pisteessä.

Hyundai Motor Finland Oy
Vuonna 2001 perustettu Hyundai Motor Finland Oy on osa Simetron Groupia.Yhteensä 4 466 kappaleen rekisteröinnillä Hyundai lisäsi myyntiään 54 prosentilla, kasvatti markkinaosuuttaan prosenttiyksiköllä ja saavutti 3,6 prosentin markkinaosuuden vuonna 2011. Myynti kasvoi yli 1500 kappaleella edellisvuoteen verrattuna. Suosittu i30-mallisto kasvoi 27 % yhteensä 1818 kappaleeseen.

Lisätietoa www.hyundai.com, www.hyundai.fi