Etusivu » Tiedotteet » Autot ja moottoripyörät » Uusi Hyundai i30 saavutti täydet viisi tähteä Euro NCAP törmäystestissä

Hyundai Motor Finland Oy

Uusi Hyundai i30 saavutti täydet viisi tähteä Euro NCAP törmäystestissä

Julkaistu: 23.05.2012 klo 21:12
Julkaisija: Hyundai Motor Finland Oy

- Uusi Hyundai i30 on yksi luokkansa turvallisimmista autoista.

- Lapsiturvallisuudesta malli saavutti luokkansa johtavan 90 prosentin testituloksen.

- i30 on seitsemäs peräkkäinen Hyundai-malli joka saavuttaa täydet viisi tähteä Euro NCAP törmäystestissä.

Lapsimatkustajien turvallisuudesta i30 sai täydet pisteet 18 kk ja 3-vuotiaiden testissä.

Aikuisten suojaamisessa i30 ansaitsi niin ikään 90 % tuloksen ja varsinkin niskatuki sekä istuimet saivat kehuja hyvästä suojasta piiskaniskuvammoja vastaan peräänajossa.

Uusi Hyundai i30 menestyi hyvin myös jalankulkijatestissä, jossa se saavutti täydet pisteet jalankulkijan jalkoja hyvin suojaavasta puskurista. Turvavarustekategoriassa ESC-ajovakauden hallintajärjestelmä sekä turvavöiden muistutukset sekä etu- että takaistuimilla myötävaikuttivat omalta osaltaan hyvään 86 prosentin tulokseen.

Muut Hyundai-mallit jotka ovat saavuttaneet täydet viisi tähteä Euro NCAP törmäystestissä ovat i20, ix35, ix20, i40, Veloster sekä edellisen sukupolven i30.

Lisätietoa: http://euroncap.com/results/hyundai/i30/478.aspx

Hyundai Motor Finland Oy, Laivalahdenkatu 8, 00880 Helsinki. Lehdistön yhteyshenkilö tiedotuspäällikkö Jonna Nevalainen, puhelin 050-568 7706, sähköposti jonna.nevalainen(at)hyundai.fi