Etusivu » Tiedotteet » Autot ja moottoripyörät » Uuden sukupolven Hyundai i30-mallin ensi-ilta Frankfurtin autonäyttelyssä 2011

Hyundai Motor Finland Oy

Uuden sukupolven Hyundai i30-mallin ensi-ilta Frankfurtin autonäyttelyssä 2011

Julkaistu: 13.09.2011 klo 13:00
Julkaisija: Hyundai Motor Finland Oy

-Uuden sukupolven 5-ovinen i30-malli on jatkoa Hyundain myydyimmän mallin menestykselle
-Suunniteltu, muotoiltu ja valmistettu Euroopassa

Frankfurtin autonäyttelyssä Hyundai esittelee uuden sukupolven 5-ovisen i30-mallin jonka odotukset perustuvat nykyisen mallin menestyksen luoneisiin ominaisuuksiin, muotoiluun, laatuun, taloudellisuuteen ja suorituskykyyn.

Uuden sukupolven i30 tulee myyntiin Euroopassa viisiovisena hatchback-mallina vuoden 2012 alkupuolella. Suomeen uutuus saapuu keväällä. Uusi i30 tullaan valmistamaan Euroopassa Nosovicen tehtaalla Tsekissä. Nykymallin i30 Wagonin tuotanto jatkuu ennallaan.

Liitteenä lehdistötiedote kokonaisuudessaan. Lisää viisiovisen i30-mallin kuvia suoraan näyttelystä tulossa loppuviikosta.

Hyundai Motor Finland Oy, Laivalahdenkatu 8,00880 Helsinki. Lehdistön yhteyshenkilö tiedotuspäällikkö Jonna Nevalainen, puhelin 050-568 7706, sähköposti jonna.nevalainen(at)hyundai.fi

Vuonna 1967 perustettu Hyundai Motor Company möi vuonna 2010 yli 3,6 miljoonaa ajoneuvoa 186 maassa noin 5 300 toimipisteen kautta. Hyundai Motor Europe saavutti 362 000 kappaleen ennätysmyynnin vuonna 2010, joka oikeutti 2,6 prosentin markkinaosuuteen. Hyundai-malleja myydään 28 Euroopan maassa yhteensä 2 500 toimipisteessä. Vuonna 2001 perustettu Hyundai Motor Finland Oy on osa Simetron Groupia. Viime vuonna Hyundai saavutti Suomen automarkkinoilla 2900 henkilöauton rekisteröinnillä 2,6 %:n markkinaosuuden. Kuluvan vuoden kumulatiivinen markkinaosuus Suomessa on 3,5 %. Lisätietoa www.hyundai.com, www.hyundai.fi