Etusivu » Tiedotteet » Autot ja moottoripyörät » Set Promotionilla ja Cliolla voittoisa aloitus rallicrossin EM-sarjassa

Nordic Automotive Services Oy/ Renault

Set Promotionilla ja Cliolla voittoisa aloitus rallicrossin EM-sarjassa

Julkaistu: 26.04.2011 klo 12:17
Julkaisija: Nordic Automotive Services Oy/ Renault

Rallicrossin EM-sarja käynnistyi Englannissa

Set Promotion aloitti rallicrossin EM-kauden väkevästi. Tallin norjalaiskuljettaja Andreas Bakkerud oli nopein läpi koko avausviikonlopun Lydden Hillin radalla Englannissa, ja ajoi kilpailun voittoon Super1600-luokassa. Bakkerud oli Renault Cliollaan alkuerien nopein, ja starttasi finaaliin paalupaikalta.

Tiimin toinen kuski, venäläinen Ildar Rakhmatullin, kilpaili uudella Renault Twingolla. Rakhmatullin ylsi alkuerien jälkeen B-finaaliin.

Kakkosruudusta startannut venäläiskuski kärsi rengasrikon, ja sijoittui lopulta 11:nneksi.

- Andreas oli aivan suvereeni myös finaalissa. Hän ajoi aivan viimeisen päälle hienosti ja auto toimi ongelmitta. Hän kehittyi koko ajan, ja suoritus parani läpi koko viikonlopun. Huikea voitto, mutta pitää muistaa, että tämä oli vasta ensimmäinen voitto ja ensimmäinen kisa. Mitään ei ole vielä saavutettu, ja nyt vasta alkaa varsinainen työ, tallipäällikkö Jussi Pinomäki totesi.

- Ildarin autossa oli pieniä teknisiä ongelmia koko ajan. Hän ei oikeastaan missään vaiheessa päässyt näyttämään omaan nopeuttaan. Olen harmissani, että autossa oli tällaisia lastentauteja vielä. Meillä on nyt edessä paljon töitä, että pääsemme näistä muutamista pikkujutuista eroon. Kaiken lisäksi hänen starttinsa B-finaalissa epäonnistui ja hän jäi letkan viimeiseksi. Siellä pölypilvessä ajaessan hän kärsi sitten vielä rengasrikonkin, Pinomäki raportoi.

Supercars-luokassa kilpaileva Toomas Heikkinen ajoi Saabillaan huikeasti A-finaalin kolmanteen lähtöpaikkaan, mutta ei kyennyt pitämään asemaansa tiukassa finaalilähdössä. Heikkinen avasi EM-kautensa sijalla kuusi. Supercars-luokan voittoon ajoi norjalainen Sverre Isachsen.

EM-sarja jatkuu kolmen viikon kuluttua Portugalissa.

Rallicrossin EM-sarjan osakilpailukoosteet näkyvät tällä kaudella MTV3 MAXilla. Englannin kisan kooste TO 28.4. klo 1800-1900.

Set Promotionin psta

Miiro Koivula / Livemedia Finland Oy