Etusivu » Tiedotteet » Autot ja moottoripyörät » Renaultin tulevaisuuden muotoilua - katso videot

Nordic Automotive Services Oy/ Renault

Renaultin tulevaisuuden muotoilua - katso videot

Julkaistu: 24.03.2011 klo 14:44
Julkaisija: Nordic Automotive Services Oy/ Renault

TULEVAISUUDEN MUOTOILUA

Renault esitteli syksyllä 2010 Pariisin autonäyttelyssä tulevaisuuden visionsa uudesta ilmeestään. Uuden muotoilukielen ensimmäisenä esimerkkinä toimi DeZir, kaksipaikkainen, sähkökäyttöinen konseptikaunotar.

Tänä vuonna Geneven autonäyttelyssä nähtiin jatkoa merkin uudelle kunnianhimoiselle muotoilustrategialle. Linkkinä oleva "Renault design strategy elinkaarivaiheet"-kuva esittelee miten Renault muotoilujohtaja Laurens van den Acker jakaa tulevaisuuden muotoilutarinaansa eri elämänvaiheisiin; DeZir=Love, CAPTUR=Explore ja R-SPACE=Family. Tarina siis vielä jatkuu.

Konseptiauto CAPTUR – seikkailun jäljillä

-CAPTUR perustuu DeZir-konseptin muotoilukieleen, tarjoten kuitenkin lisää teknisiä ulottuvuuksia ja käytännöllisyyttä” kertoo konseptiautojen johtaja, Axel Breun.

CAPTUR on innovatiivinen crossover, vakuuttavan tehokas ja samalla polttoainetaloudellinen. Renault CAPTUR on varustettu Energy dCi 160 kaksoisturbo konseptimoottorilla, joka pohjautuu uuteen Energy dCi 130 moottoriin.

Konseptiauto R-SPACE – tilaa jokaiselle

Pituudeltaan 4,25 metrinen R-SPACE tarjoaa ajamisen mukavuutta edessä, takaosa varattu lapsille.

-R-SPACE:ssä on koottu yhteen perheystävällisyys ja urheilullisuus, käytännöllisyys ja aistillisuus, kertoo Axel Breun.

Kolmesylinterinen, 900-kuutioinen, turboahdettu bensiinikäyttöinen suorasuihkutuskonseptimoottori perustuu Renaultin uuden sukupolven Energy TCe -voimanlähteeseen. Yhdistettynä EDC (Efficient Dual Clutch) -kakosikytkentävaihteistoon 95 km:n tuntinopeudella saadaan tehoa 110 hv, 160 Nm:n vääntömomentti ja matalat CO2-päästöt.

Linkkien takana videoita kaikista kolmesta konseptiautosta (MP4 videot kooltaan 15-75 megaa).  Lisätietoa konseptiautoista Renaultin Geneven autonäyttelyn englanninkielisestä lehdistötiedotteesta.

Mediasivustolla ladattavana korkearesoluutioisia kuvia ja lisää videoita (vaatii rekisteröitymisen)  www.media.renault.com

Lehdistön yhteyshenkilö tiedotuspäällikkö Jonna Nevalainen, Nordic Automotive Services Oy, Laivalahdenkatu 8, 00880 Helsinki. Puhelinnro 050-568 7706, sähköposti jonna.nevalainen(at)renault.fi