Etusivu » Tiedotteet » Autot ja moottoripyörät » Renaultin tehtaille aurinkopaneelikatoksia

Nordic Automotive Services Oy/ Renault

Renaultin tehtaille aurinkopaneelikatoksia

Julkaistu: 31.05.2011 klo 13:20
Julkaisija: Nordic Automotive Services Oy/ Renault

Renault esittelee yhteistyössä Gestamp Solar-yhtiön kanssa autoteollisuuden suurimman aurinkoenergiaprojektin asentamalla aurinkopaneeleja tehdasalueilleen. Projekti koskee Ranskassa sijaitsevia Douain, Maubeugen, Flinsin, Batillyn, Sandouvillen sekä Cléonin tehtaita joissa katoksia tullaan asentamaan autojen toimitus- ja kuljetusalueille sekä henkilökunnan paikoitusalueille.

Aurinkopaneelit jotka tulevat peittämään 450 000 m2    kokoisen alueen (63 jalkapallokentän kokoinen) mahdollistavat 60 MW:n sähkökapasiteetin, luku joka on verrannollinen 15 000 asukkaan kaupungin vuosikulutukseen. Käyttämällä uusiutuvaa aurinkoenergiaa Renault leikkaa CO2 -päästöjään 30 000 tonnilla vuodessa.

Projekti on osa Renaultin 2016 ”Drive The Change” –suunnitelmaa jonka mukaisesti yhtiön tulee vähentää hiilijalanjälkeään 10 prosentilla vuoteen 2013 mennessä ja edelleen vielä 10 prosentilla 2013 ja 2016 välisenä aikana.

Aurinkopaneelien asennus alkaa kesäkuun puolessa välissä ja saadaan päätökseen helmikuussa 2012.

Renault
Vuonna 2010 Renault möi yhteensä yli 2,6 miljoonaa Renault-, Dacia- sekä Renault Samsung Motors- merkkistä ajoneuvoa 118 markkinalla. Yhtiön palveluksessa on 121 000 työntekijää.

Gestamp Solar
Gestamp Renewables yhtiön aurinkoenergiaan keskittyvällä tytäryhtiöllä Gestamp Solarilla on asiakkaita Ranskassa, Espanjassa, Italiassa, USAssa, Intiassa sekä Etelä-Afrikassa.

Kuvat: SCENARIO ARA - Architectes - Douai

Nordic Automotive Services Oy, Laivalahdenkatu 8, 00880 Helsinki. Lehdistön yhteyshenkilö Jonna Nevalainen, puhelin 050-568 7706, sähköposti jonna.nevalainen(at)renault.fi.

Renault- ja Dacia-henkilö- ja -tavara-autojen sekä varaosien maahantuojana Suomessa toimii 1.11.2010 lähtien Nordic Automotive Services Oy. Yhtiö on Bassadone Automotive Groupin tytäryhtiö ja Simetron Group Oy:n sisaryhtiö.