Etusivu » Tiedotteet » Autot ja moottoripyörät » Renault lahjoitti paaville sähköauton

Nordic Automotive Services Oy/ Renault

Renault lahjoitti paaville sähköauton

Julkaistu: 06.09.2012 klo 15:16
Julkaisija: Nordic Automotive Services Oy/ Renault

Renaultin pääjohtaja Carlos Ghosn luovutti eilen paavi Benedict XVI:lle kaksi Renault Kangoo Maxi Z.E. sähköautoa. Toinen on tarkoitettu paavin käyttöön hänen Castel Gandolfon kesäkodissaan ja toinen Vatikaanin santarmin käyttöön. Erikoisratkaisut, kuten kaksi erillistä takaistuinta, avattava katto, kaapparimalliset takaovet sekä sähkötoimiset askelmat kulkua helpottamaan autosta sisään ja ulos, on toteutettu yhdessä ranskalaisen Gruau –korirakentajan kanssa.

Kangoo Maxi Z.E on 4,6 metriä pitkä ja 1,8 metriä leveä. Voimanlähteenä toimiva 44 kilowattinen / 60 hevosvoimainen sähkömoottori sekä lithium-ion akku varmistaa autolle 170 kilometrin toimintamatkan yhdellä latauksella.

Tiedotteen alalaidassa linkit kuviin.

Renault-konserni, joka on läsnä 118 eri maassa, valmistaa, kehittää ja myy henkilö- sekä tavara-autoja kolmen merkin alla: Renault, Dacia ja Renault Samsung Motors. Sähköautomarkkinoiden johtaja Renault tarjoaa neljää eri sähköautomallia: kaksipaikkainen nelipyörä Twizy, Fluence Z.E sedan, Kangoo Z.E-henkilö- sekä tavara-auto sekä tämän vuoden lopusta kompakti hatchback ZOE. Työntekijöitä Renaultilla on yhteensä 128 000 ja vuonna 2011 yhtiö myi yli 2,7 miljoonaa ajoneuvoa.

Renaultin mediasivusto (vaatii rekisteröitymisen): www.media.renault.com

Nordic Automotive Services Oy, Laivalahdenkatu 8, 00880 Helsinki. Lehdistön yhteyshenkilö tiedotuspäällikkö Jonna Nevalainen, puhelin 050-568 7706, sähköposti jonna.nevalainen(at)renault.fi