Etusivu » Tiedotteet » Autot ja moottoripyörät » RENAULT-KONSERNIN TULOS 2010

RENAULT-KONSERNIN TULOS 2010

Julkaistu: 10.02.2011 klo 13:52
Julkaisija: Nordic Automotive Services Oy/ Renault

Renault-konsernin käyttökate vuonna 2010 oli 1099 miljoonaa ja se vahvistaa ajoneuvosektorin operatiivista vapaata kassavirtaa, joka oli 1,67 miljardia.

-Konsernin liikevaihto oli 38 971 miljoonaa, jossa on kasvua 15,6 % vuodesta 2009.

-Konsernin käyttökate nousi 1099 miljoonaan, mikä oli 2,8 % liikevaihdosta. Vuoden 2009 käyttökate oli -396 miljoonaa eli -1,2 % liikevaihdosta.

-Konsernin toiminnallinen tulos oli 635 miljoonaa, kun se vuonna 2009 oli -995 miljoonaa.

-Volvo AB:n B-osakkeiden myynnistä saatu voitto oli 2 miljardia.

-Kumppaniyhtiöiden (Nissan, Volvo) osuus oli 1289 miljoonaa.

-Nettotuotto oli 3490 miljoonaa, kun se vuonna 2009 oli -3068 miljoonaa.

-Ajoneuvosektorin operatiivinen vapaa kassavirta oli positiivinen 1670 miljoonalla.

-Ajoneuvosektorin nettovelka oli 1435 miljoonaa, joka vuoden 2009 joulukuun 31 päivään verrattuna oli vähentynyt 4486 miljoonaa.

Renaultin pääjohtaja Carlos Ghosn totesi tulosjulkistuksessa: - Renaultin viime vuoden viralliset taloudelliset tulostiedot kertovat, että yhtiön tulos oli odotettua parempi. Autojen markkinatilanne huomioon ottaen Renault osoitti kykynsä tarttua kasvumahdollisuuksiin samalla kun se vahvisti taserakennettaan. Tulos muodostaa terveen pohjan uudelle strategiasuunnitelmallemme.

Lisätietoa liitteenä olevasta englanninkielisestä tiedotteesta sekä www.media.renault.com, www.renault.com

Nordic Automotive Services Oy, Laivalahdenkatu 8, 00880 Helsinki. Lehdistön yhteyshenkilö tiedotuspäällikkö Jonna Nevalainen, puhelin 050-568 7706, sähköposti jonna.nevalainen(at)renault.fi. Lisätietoa Renault-mallistosta Suomessa www.renault.fi