Etusivu » Tiedotteet » Autot ja moottoripyörät » Pikavuoro Bangkokiin on nyt Pikavuoro maailman ympäri

Pikavuoro Bangkokiin on nyt Pikavuoro maailman ympäri

Julkaistu: 16.08.2011 klo 15:36
Julkaisija:

Rantapallo OyTiedote 13.7.2011Julkaisuvapaa heti Pikavuoro Bangkokiin on nyt Pikavuoro maailman ympäri Suomalaiset linja-autolla maailmanympärimatkalle Muistatko Pikavuoro Bangkokiin -matkan, joka vei viime talvena joukon huimapäitä linja-autolla Venä...

Rantapallo Oy
Tiedote 13.7.2011
Julkaisuvapaa heti

Pikavuoro Bangkokiin on nyt Pikavuoro maailman ympäri

Suomalaiset linja-autolla maailmanympärimatkalle

Muistatko Pikavuoro Bangkokiin -matkan, joka vei viime talvena joukon huimapäitä linja-autolla Venäjän, Kazakstanin, Kiinan ja Laosin halki Thaimaan Bangkokiin?

Pikavuoron seikkailut saavat pian jatkoa, kun kuljettaja Jani Laine palaa vuoden 1988 Ajokki Royalinsa rattiin ja lähtee luotsaamaan bussia Thaimaasta ensin kohti Australiaa ja sitten ympäri koko maailman.

Aasian ja Australian lisäksi reitti kulkee molempien Amerikkojen, Afrikan ja lopuksi Euroopan halki päätyen vuoden 2014 loppuun mennessä takaisin Suomeen.

Ajokki odottaa lähtöä Thaimaassa, kuljettaja kotimaassa

Tällä hetkellä Ajokki Royal odottelee Thaimaan Pattayalla Pikavuoron marraskuun kymmenentenä tapahtuvaa starttia. Idean isä, pikavuorokapteeni Laine, valmistautuu matkaan kotimaassa rekrytoiden uutta joukkoa matkaseurakseen.

- Tämän vuoden puolella kuitataan Thaimaa, Malesia, Singapore ja Indonesia. Indonesian Balilta Ajokki lastataan laivaan ja sen saavuttua Australiaan matka jatkuu Darwinista koko mantereen halki Melbourneen, kertoo Laine.

- Näiltä etapeilta kilometrejä kertyy Aasian puolella noin 5 000 ja Australiassa noin 10 000.

Reaaliaikainen karttaseuranta ja blogi tuovat seikkailun kotisohville

Maaliskuiseen formulaviikkoon mennessä Melbourneen tähtäävän Pikavuoron matkaa voi tuttuun tapaan seurata suunnitteluvaiheesta aina perille saakka Rantapallo-matkailusivuston blogissa osoitteessa http://www.rantapallo.fi/pikavuoro.

Blogista löytyy myös GPS-paikantimen avulla päivittyvä kartta, joka kertoo nojatuolimatkalaisille Pikavuoron sijainnin reaaliajassa.

Pakkaa reppu ja hyppää kyytiin

Nojatuolimatkailua rohkeammille on tarjolla myös oikeita paikkalippuja Pikavuoroon. Tavallisesta pakettimatkasta ei todellakaan ole kyse. Matkalle pääse mukaan haluamansa pituiselle etapille varaamalla paikan Salon Tilausmatkojen kautta.

- Tarkoitus on vierailla muissakin kuin turistikohteissa ja pysähdymme myös tutustumaan esimerkiksi suomalaisyrityksiin matkan varrella. Pikavuorolla tarvitaan rutkasti huumoria ja seikkailumieltä, tosin tällä kertaa ilman talvivaatteita, toisin kuin viimeksi Venäjän ja Kazakstanin halki ajaessamme, summaa Laine.

Osa paikoista on jo varattu. Mukaan on lähdössä vanhoja Bangkokista tuttuja pikavuorolaisia, mutta myös uusille on tilaa. Tällä kertaa kyytiin voi hypätä matkan varrelta myös lyhemmälle etapille, mikäli usean kuukauden breikki arjesta ei ole mahdollinen.

Lisätietoa:

Reittikartta, tarkempi aikataulu ja taustatietoa: Pikavuoro maailman ympäri.

Salon Tilausmatkat Oy
Kuljettaja Jani Laine
jani.laine@salontilausmatkat.fi

Rantapallo Oy
Päätoimittaja Riikka Krenn
riikka.krenn@rantapallo.fi

Järjestämme elokuun aikana matkasta kiinnostuneille Helsingissä ja Salossa kaksi infotilaisuutta, joihin myös median edustajat ovat tervetulleita kuulemaan lisää.

Suomen suosituin matkailusivusto Rantapallo.fi tarjoaa kaikki matkailijan verkkopalvelut yhdessä osoitteessa: kohdeoppaat, matkavinkit, alan uutiset, keskustelut, matkablogit sekä monipuoliset matkahaut.