Etusivu » Tiedotteet » Autot ja moottoripyörät » Kuljettajantutkintojen suorittaminen hankaloituu

Trafi

Kuljettajantutkintojen suorittaminen hankaloituu

Julkaistu: 01.06.2010 klo 10:08
Julkaisija: Trafi

Kuljettajantutkintoja vastaanottavassa Ajovarma Oy:ssä alkoi lakko 1. kesäkuuta 2010. Lakko vaikeuttaa kuljettajantutkintojen, ammattipätevyyskokeiden ja vaarallisten aineiden (ADR) ajolupakokeiden suorittamista sekä piirturikorttien luovuttamista.

Liikenteen turvallisuusvirasto (Trafi) on kilpailuttamisen tuloksena solminut Ajovarma Oy:n kanssa sopimukset yllä mainituista palveluista. Yritys voitti tarjouskilpailun kaikissa maakunnissa ja sopimukset ovat voimassa tämän vuoden loppuun.

Sopimukset on solmittu yksinoikeudella, mikä tarkoittaa, ettei Trafi sopimuskaudella harjoita kuljettajantutkintotoimintaa eikä tee toisen palveluntuottajan kanssa sopimusta alueella, jota kyseinen sopimus koskee.

Lakko koskee kaikkia Ajovarma Oy:n palvelupisteitä kaikissa 19 maakunnassa.

Palvelut lakon aikana
Huolimatta tänään alkavasta lakosta osa toimipaikoista on auki. Lähimmän avoinna olevan palvelupisteen, sekä tietoa tilanteen kehittymisestä voi tarkistaa internet sivulta www.ajovarma.fi.

Palvelupisteet tarjoavat lakon aikana pääsääntöisesti B-luokan ajokokeita, TOT- teoriakokeita ja toimistopalveluita. Muiden Ajovarma Oy:n palveluiden tuottaminen on keskeytynyt lakon päättymiseen saakka. Palvelupisteiden aukioloajat noudattavat normaaleita aukioloaikoja. Trafin Tieliikenteen Ajokortit ja tutkinnot ja Ajovarma Oy:n sivuille on koottu vastauksia erilaisiin kysymyksiin.

Avoinna olevilla palvelupisteillä on vain osa henkilöstöstä töissä, joten ne tulevat olemaan ruuhkaisia. Asiakkaita pyritään palvelemaan mahdollisimman hyvin.

ylitarkastaja Veijo Tuononen, puh. 020 618 5556, veijo.tuononen(at)trafi.fi
yksikönpäällikkö Ari Herrala, puh. 020 618 5561, ari.herrala(at)trafi.fi