Etusivu » Tiedotteet » Autot ja moottoripyörät » Kalle Pinomäki kylmässä kyydissä Napapiirillä

Nordic Automotive Services Oy/ Renault

Kalle Pinomäki kylmässä kyydissä Napapiirillä

Julkaistu: 30.01.2012 klo 15:31
Julkaisija: Nordic Automotive Services Oy/ Renault

Hallitseva suomenmestari nousi vaikean alun jälkeen neljänneksi

Kalle Pinomäki sijoittui SM2-luokan neljänneksi lauantaina päättyneessä Arctic Lapland Rallyssa. Lietolainen kaarsi Renault Cliollaan Rovaniemen Lordiaukion maalilavalle aavistuksen pettyneenä, mutta toisaalta myös helpottuneena.

- Ei tämä nyt tuloksellisesti mikään kummoinen juttu ollut, mutta nyt saatiin sentään suurin mörkö pois harteilta. Kahden ulosajon jälkeen ei ollut helppo lähteä lauantaiaamuna reitille. Aika pumppaamista se meno oli. Loppua kohti homma lähti toimimaan paremmin ja paremmin, Pinomäki tuumi.

Sitä ennen oli tapahtunut seuraavaa: tuulilasi umpijäässä ja kovavauhtinen ulosajo erikoiskokeella kolme, ja edessä keskeytys perjantai-illan pimeydessä. Pinomäki pystyi jatkamaan superrallisäännön mahdollistamana lauantaina, ja selvisi lopulta ihan kelvoille SM-pisteille.

- Perjantaina ei paljon naurattanut. Oli vähän kylmä seistä keskellä ei mitään 20 asteen pakkasessa kolmen tunnin ajan ja odottaa, että saadaan auto pois hangesta. Oli meillä onneksi huopatossut ja toppahaalarit autossa mukana, mutta kyllä alkoi vähän vilu jo tulla. Auton vierestä ei voinut poistua, ja piti varoittaa takanalähteneitä, Pinomäki kertasi.

Ulosajo tapahtui erikoiskokeeseen viimeisessä oikeassa mutkassa.

- Lasi oli jäässä ja matkojen kanssa oli vähän arpomista. Lumipölykin kiusasi. Yritin kuikkia mistä mutka lähtee, mutta nyt oli kyytiä aivan liikaa. Vaihdelaatikossa oli kaksi numeroa liikaa, ja sinne se lensi aika syvälle penkan yli. Että sellainen kisa tällä kertaa, Pinomäki kertasi.

SM2-luokan voittoon Ville Hautamäki. Pinomäki ja kartanlukija Matti Kaskinen jäivät hänestä vartin. SM-pisteissä Pinomäki on nyt haastajan paikalla. Hallitseva suomenmestari palaa Napapiiriltä Turkuun entistä sisuuntuneempana.

- Aiemmin ollaan oltu tällaisessa tilanteessa, ja aina ollaan noustu.
Niin nousemme nytkin, Pinomäki lupasi.

Kuva Marko Mäkinen

Seuraavan osakilpailu ajetaan Mikkelissä helmikuun lopussa.

Set Promotionin psta
Miiro Koivula / Livemedia Finland Oy