Etusivu » Tiedotteet » Autot ja moottoripyörät » Hyundai Motor Companyn myynti ylitti 4 miljoonan rajan 2011

Hyundai Motor Finland Oy

Hyundai Motor Companyn myynti ylitti 4 miljoonan rajan 2011

Julkaistu: 03.01.2012 klo 13:40
Julkaisija: Hyundai Motor Finland Oy

Hyundai Motor Company myi yhteensä 4 051 905 Hyundai-ajoneuvoa vuonna 2011. Maailmanlaajuinen myynti kasvoi 12 prosenttia verrattuna edellisvuoteen. Joulukuun myynti kasvoi 22 prosenttia yhteensä 371 448 kappaleeseen.

Hyundai maailmanlaajuinen myynti yhteensä:

Joulukuu
2011: 371 448 kpl
2010: 305 427 kpl

Tammi-joulukuu
2011: 4 051 905 kpl
2010: 3 608 529 kpl

Liitteenä kansainvälinen tiedote tarkemmalla tilastolla. Kuvassa Hyundai Motor Groupin toimitusjohtaja ja puheenjohtaja Mong-Koo Chung.

Rajua kasvua Suomessa
Yhteensä 4 466 kappaleen rekisteröinnillä Hyundai lisäsi myyntiään 54 prosentilla, kasvatti markkinaosuuttaan prosenttiyksiköllä ja saavutti 3,6 prosentin markkinaosuuden vuonna 2011. Myynti kasvoi yli 1500 kappaleella edellisvuoteen verrattuna. Suosittu i30-mallisto kasvoi 27 % yhteensä 1818 kappaleeseen. Uusi Hyundai i40 wagon oli joulukuun mallikohtaisessa rekisteröintitilastossa yhdeksäntenä.

Tammi-joulukuu 2011 (2010):

Myynti 4 466 kpl (2 900 kpl)
Markkinaosuus 3,6 % (2,6 %)

Hyundai Motor Finland Oy, Laivalahdenkatu 8, 00880 Helsinki. Lehdistön yhteyshenkilö tiedotuspäällikkö Jonna Nevalainen, puhelin 050-568 7706, sähköposti jonna.nevalainen(at)hyundai.fi