Etusivu » Tiedotteet » Autot ja moottoripyörät » Hyundai ix20-malliston myynti alkaa Suomessa

Hyundai Motor Finland Oy

Hyundai ix20-malliston myynti alkaa Suomessa

Julkaistu: 10.05.2011 klo 08:00
Julkaisija: Hyundai Motor Finland Oy

Vuoden ensimmäisen neljän kuukauden aikana Hyundain myynti Suomessa on kasvanut yli 70 prosenttia viime vuoteen verrattuna. i30-malliston myynti on kasvanut jopa 116 % ja on markkinoidemme yhdeksänneksi myydyin malli. Täysin uusi ix20-malli saapuu nyt viikonloppuna Hyundai-jälleenmyyjäliikkeisiin vauhdittamaan merkin vahvaa kasvua entisestään.

ix20 - moderni, käytännöllinen ja polttoainetaloudellinen

Hyundai ix20-malli tulee myyntiin kolmen moottorin, kahden vaihteiston sekä kattavan Premium varustetason voimin. Mallissa on monikäyttöisyyden ja muunneltavuuden lisäksi panostettu varusteluun: vakiovarusteena on mm. automaatti-ilmastointi, 16” kevytmetallivanteet, vakionopeussäädin ja peruutustutka. Varustelua voi vielä täydentää metallivärillä sekä tehdaslisävarusteisella sähkötoimisella panoraamakattoikkunalla tai tummennetuilla takaikkunoilla.

Stop&Start (ISG) -tekniikalla ja kuusivaihteisella manuaalivaihteistolla varustettuna, ix20 Blue Drive™1.4 CRDi -malli tuottaa CO2-päästöjä vain 114 g/km, yhdistetyn polttoaineen kulutuksen ollessa ainoastaan 4,3 l/100 km.

Hyundai ix20:n sisätilat ovat avarat ja monipuolisesti muunneltavat. Pituussuunnassa säädettävän (130 mm) ja 60:40-suhteessa alas taitettavan takaistuimen ansiosta tavaratilaa voidaan laajentaa 440 litrasta aina 1 486 litraan. Tavaratilan pohjan voi säätää kahteen eri korkeuteen ja välipohjan alla on vielä lokerikko pientarvikkeille.

ix20-mallin pituus on 4 100 mm, leveys 1 765 mm, korkeus 1 600 mm. Pitkän akselivälin (2 615 mm) ansiosta matkustamon tilat kuuluvat luokkansa tilavimpiin.

Moottorit ja vaihteistot

Bensiinimoottorit
-1.4 CVVT Blue Drive ISG, teho 66 kW/90 hv. 5-vaihteinen manuaali.
Yhdistetty kulutus 5,6 l/100 km, CO2-päästöt 130 g/km.

-1.6 CVVT Blue Drive ISG, teho 91 kW/125 hv. 6-vaihteinen manuaali.
Yhdistetty kulutus 5,9 l/100 km, CO2-päästöt 139 g/km.

-1.6 CVVT, teho 91 kW/125 hv. 4-portainen automaattivaihteisto.
Yhdistetty kulutus 6,5 l/100 km, CO2-päästöt 154 g/km.

Dieselmoottori
-1.4 CRDi Blue Drive ISG, teho 66kW/90 hv. 6-vaihteinen manuaali.
Yhdistetty kulutus 4,3 l/100 km, CO2-päästöt 114 g/km.

Hyundain Blue Drive™- mallit edustavat viimeisintä energiatehokasta tekniikkaa. Stop & Go -järjestelmä (ISG) sammuttaa moottorin auton seisoessa esim. liikennevaloissa ja käynnistää moottorin välittömästi kuljettajan painaessa kytkintä. Järjestelmä on tehokas apu päästöjen ja polttoaineen kulutuksen minimoimiseen taajamaliikenteessä.

Kattava aktiivinen ja passiivinen turvavarustelu

Turvavarustelu on kattava: vakiona on kuusi turvatyynyä, mäkilähtöavustin, ESC-ajonvakautusjärjestelmä sekä lukkiutumattomat ABS-jarrut sisältäen BAS-hätäjarrutustehostimen. ix20 on saavuttanut täydet viisi tähteä puolueettomassa EuroNCAP törmäystestissä.

Viiden vuoden takuu ilman kilometrirajoitusta

ix20:n takuu on muiden Hyundai-henkilöautojen tapaan 5 vuotta ilman kilometrirajaa. Triple5-takuukäytäntö sisältää myös 5 vuoden tieturvan sekä vapaaehtoisen, asiakkaalle veloituksettoman kuntotarkastuksen määräaikaishuoltojen välillä. Määräaikaishuoltoväli on 20 000 km / 1 vuosi.

Hinnat

ix20-malliston hinnat alkavat 18 996 eurosta.

Lisätietoa ix20-mallistosta osoitteessa: www.hyundai.fi

Kuvateksti: Täysin uusi Hyundai ix20 on muotoiltu ja kehitetty Hyundain R&D keskuksessa Russelsheimissa Saksassa. Keulan kuusikulmainen jäähdyttäjän säleikkö on avainelementti merkin eurooppalaisen autoperheen muotoilussa.

Lehdistön yhteyshenkilö: Hyundai Motor Finland Oy, tiedotuspäällikkö Jonna Nevalainen, Laivalahdenkatu 8, 00880 Helsinki. Puhelin 050-568 7706, sähköposti jonna.nevalainen(at)hyundai.fi.

Vuonna 1967 perustettu Hyundai Motor Company möi vuonna 2010 yli 3,6 miljoonaa ajoneuvoa 186 maassa noin 5 300 toimipisteen kautta. Vuonna 2001 perustettu Hyundai Motor Finland Oy on osa Simetron Groupia. Viime vuonna Hyundai saavutti Suomen automarkkinoilla 2900 henkilöauton rekisteröinnillä 2,6 %:n markkinaosuuden. Lisätietoa www.hyundai.com, www.hyundai.fi