Etusivu » Tiedotteet » Autot ja moottoripyörät » Hyundai i40 Wagon – ennakkohinnat julkistettu

Hyundai Motor Finland Oy

Hyundai i40 Wagon – ennakkohinnat julkistettu

Julkaistu: 15.06.2011 klo 20:13
Julkaisija: Hyundai Motor Finland Oy

Syyskuussa Suomen asiakasensiesittelynsä saava Hyundai i40 Wagonin valtteja ovat houkuttelevan tyylikäs muotoilu, luokkansa parhaimmat sisätilat, polttoainetaloudellisuus ja vähäpäästöisyys sekä huippuluokan varustelu.

Varustelu:

i40-malliston varustetasoja on kaksi, Comfort ja Style. Kaikissa malleissa on vakiona mm. 9 turvatyynyä, ESC-ajonvakautusjärjestelmä, ilmastointi, kevytmetallivanteet, radio/cd/mp3 -soitin, sähkösäätöinen kuljettajan istuin ja tavaratilan ja matkustamon välinen turvaverkko. Style - varustetasossa on Comfortin lisäksi mm. automaattinen kaksialueilmastointi, Bluetooth-handsfree, vakionopeussäädin, Smart Key -avaimeton järjestelmä, lämmitettävä ohjauspyörä, peruutuskamera sekä pysäköintitutka edessä ja takana. Kattavaa varustelua voi täydentää varustetasosta riippuen mm. ksenon-valoilla, panoraama-kattoikkunalla, Smart Park -pysäköintiavustimella ja kaistavahdilla tai ylellisellä nahkaverhoilulla.

Moottorit ja ennakkohinnat (Comfort varustetasolla):

Bensiinimoottorit:

-1.6 GDI ISG Start&Stop: 1 591 cm3 suorasuihkutusmoottorin suurin teho on 99 kW (135 hv) / 6300 k/min ja suurin vääntö 164 Nm / 4850 k/min. Yhdistetty kulutus 6.0 l/100 km ja CO2-päästöt 140 g/km. Moottorin yhteydessä saatavana 6-vaihteinen manuaali. Autoverollinen ennakkohinta 25 995 €

-2.0 GDI: 1999 cm3 suorasuihkutusmoottorin suurin teho 130 kW (177hv)/ 6500 k/min ja suurin vääntö 213 Nm / 4700 k/min. Tarjolla 6-vaihteinen manuaali ja automaatti. Tällä moottorilla ja 6-portaisella manuaalivaihteistolla varustettu i40 wagon kiihtyy 0-100 km/h 9,7 sekunnissa. Taloudellinen moottori kuluttaa 6,8 l/100 km ja tuottaa CO2-päästöjä 159 g/km. Autoverollinen ennakkohinta 29 493 €, automaattivaihteisena 31 496 €.

Dieselmoottorit:

-1.7 CRDi ISG Start&Stop: suurin teho 85 kW (115 hv)/ 4000 k/min, suurin vääntö 260 Nm/1 250-2 750 k/min.  Vaihteistona 6-portainen manuaali. Polttoaineen kulutus 4,3 l/100 km ja CO2 päästöt 113 g/km ovat tämän kokoluokan alhaisimpia. Autoverollinen ennakkohinta 27 990 €

-1.7 CRDi: suurin teho 100 kW (136 hv)/ 4000 k/min, suurin vääntö 325 Nm / 2000 - 2500 k/min. 6-portaisen manuaalivaihteisen ja ISG Start&Stop-toiminnolla varustetun version yhdistetty kulutus on 4,5 l/100 km ja CO2-päästöt 119 g/km. 100 kW-moottorin yhteyteen voi valita myös 6-portaisen automaattivaihteiston. Autoverollinen ennakkohinta 29 988 € ja automaattivaihteisena 32 496 €.

1.7-litraiset dieselmoottorit on varustettu hiukkassuodattimella ja muuttuvageometrisella turboahtimella.

Hyundai Motor Finland Oy, Laivalahdenkatu 8,00880 Helsinki. Lehdistön yhteyshenkilö tiedotuspäällikkö Jonna Nevalainen, puhelin 050-568 7706, sähköposti jonna.nevalainen(at)hyundai.fi

Vuonna 1967 perustettu Hyundai Motor Company möi vuonna 2010 yli 3,6 miljoonaa ajoneuvoa 186 maassa noin 5 300 toimipisteen kautta. Vuonna 2001 perustettu Hyundai Motor Finland Oy on osa Simetron Groupia. Viime vuonna Hyundai saavutti Suomen automarkkinoilla 2900 henkilöauton rekisteröinnillä 2,6 %:n markkinaosuuden. Lisätietoa www.hyundai.com, www.hyundai.fi