Etusivu » Tiedotteet » Autot ja moottoripyörät » Dacia Lodgy - ensimmäiset kuvat

Nordic Automotive Services Oy/ Dacia

Dacia Lodgy - ensimmäiset kuvat

Julkaistu: 05.01.2012 klo 10:38
Julkaisija: Nordic Automotive Services Oy/ Dacia

Dacia on julkistanut ensimmäiset kuvat vuonna 2012 myyntiin tulevasta 4,5-metrisestä Lodgy tila-automallistaan. Lodgy-mallistoon kuuluu sekä viisi- että seitsemänpaikkaiset versiot. Totuttuun Dacia-tapaan kolmen vuoden takuulla varustettu uusi Lodgy tulee olemaan vahva vaihtoehto käytetylle autolle. Auto saa ensiesittelynsä Geneven autonäyttelyssä maaliskuussa. Suomeen mallin odotetaan saapuvan alkuvuodesta 2013.

AJANKOHTAISIA DACIA-UUTISIA

Dacia Lodgy ja Alain Prost Trophée Andros –jääratakilpailun kärjessä

Dacia osallistuu ranskalaiseen Trophée Andros 2011/2012–kauteen kahdella Dacia Lodgy Glace –kilpurilla. Toista Dacia Lodgya kuljettaa Alain Prost ja toista ajavat vuorollaan Alain Prostin poika Nicolas Prost ja Alainin tallitoveri Evens Stievenart.

Kolmen ensimmäisen osakilpailun jälkeen sarjan kärjessä on Alain Prost Dacialla yhteensä 444 pisteellä. Kaksikko on napsinut itselleen jo kaksi osakilpailuvoittoa, mutta taistelu on tiukkaa, sillä kakkossijalla oleva Jean-Philippe Dayraut Mini Countrymanilla ovat ainoastaan pisteen päässä.

Seuraava Trophée Andros-osakilpailu ajetaan 6.-7.tammikuuta Isola 2000-radalla.

Lisätietoa: http://www.tropheeandros.com/

Dacia huimassa kasvussa Suomessa

Dacian myynti sai reippaasti tuulta purjeisiin vuonna 2011, myynnin kasvaessa peräti 121 % edellisvuoteen verrattuna. Yhteensä 1015 kappaleen rekisteröinnillä Dacia saavutti 0,7 prosentin markkinaosuuden (henkilöautot ja tavara-autot). Dacia-malliston tähtenä loistaa markkinoiden edullisin neliveto, katumaasturi Dacia Duster.

Esimakua tulevaan designvuoteen

Nuoren helsinkiläisen arkkitehtikollektiivi Yeahin suunnittelija sekä kesällä 2012 Suvilahdessa järjestettävän Wastelands-festivaalin taiteellinen johtaja Pekka Ijäs kävi joulukuussa kollegansa Eero Alhon kanssa Dacia Dusterilla Oslossa tapaamassa Fantastic Norway -arkkitehtitoimiston perustajia. Matkan tarkoitus oli tuoda Oslosta Lapin kautta Suomeen Fantastic Norwayn Bjølseth 470 de Lux -merkkisestä matkailuvaunusta muunnettu maailmankuulu liikkuva suunnittelutoimisto. Tätä uutta, kirkkaanpunaista Fantastic Finland -toimistovaunua tullaan näkemään mm. Wastelands-arkkitehtuurifestivaalin tapahtumien yhteydessä. Wastelands on osa World Design Capital Helsinki 2012 -vuoden virallista ohjelmaa sekä vuoden suurin ja kansainvälisin arkkitehtuuritapahtuma.

Lisätietoa:

Nordic Automotive Services Oy, Laivalahdenkatu 8, 00880 Helsinki. Tiedotuspäällikkö Jonna Nevalainen, puhelin 050-568 7706, sähköpostiosoite jonna.nevalainen(at)renault.fi

Renault- ja Dacia-henkilö- ja -tavara-autojen sekä varaosien maahantuojana Suomessa toimii 1.11.2010 lähtien Nordic Automotive Services Oy.