Etusivu » Tiedotteet » Autot ja moottoripyörät » Aito urheiluauto Hyundai Genesis Coupe

Hyundai Motor Finland Oy

Aito urheiluauto Hyundai Genesis Coupe

Julkaistu: 15.02.2011 klo 12:08
Julkaisija: Hyundai Motor Finland Oy

Hyundai Genesis Coupe on 2+2-paikkainen aito, takavetoinen urheiluauto. Hyundai tuo Euroopan markkinoille rajoitetun erän Genesis Coupe -mallia. Suomen mallistossa on tarjolla 3.8-litrainen, 303 hevosvoiman V6-moottori. Vaihteistona on ZF:n valmistama kuusinopeuksinen automaattivaihteisto, jossa on Shifttronic® -toiminto, jolloin vaihteistoa voidaan käyttää manuaalivaihteiston tavoin joko vaihteenvalitsimesta tai ohjauspyörässä olevista ohjaimista.

Etumoottorisen ja takavetoisen Genesis Coupen painonjakauma on parhaan ajotuntuman takaamiseksi 55:45. Iskutilavuudeltaan 3 778 cm3 V6-moottorin suurin teho on 223 kW (303 hv) / 6300 k/min ja suurin vääntö 361 Nm / 4700 k/min. Genesis Coupe kiihtyy 0 – 100 km/h 6,3 sekunnissa.

Pituutta kaunottarella on 4 630 mm, leveyttä 1 865 mm, korkeutta 1 385 mm. Akseliväli on 2 820 mm.

Houkuttelevan ulkonäön, sporttisen matkustamon ja vahvan suorituskyvyn lisäksi Genesis Coupe tarjoaa kattavan vakiovarustelun, kuten ESC-ajonvakautuksen, nahkaverhoilun, automaatti-ilmastoinnin, Infinityn valmistaman 8 kaiuttimen Premium Sound - audiojärjestelmän kuuden levyn cd-vaihtajalla sekä iPod-yhteensopivalla AUX/USB-liittimellä, 19” kevytmetallivanteet, vakionopeussäätimen, peruutustutkan takana ja Smart key –avaimettoman järjestelmän.

Genesis Coupen takuu on muiden Hyundai-henkilöautojen tapaan 5 vuotta ilman kilometrirajaa. Triple5-takuukäytäntö sisältää myös 5 vuoden tieturvan sekä vapaaehtoisen, asiakkaalle veloituksettoman kuntotarkastuksen määräaikaishuoltojen välillä.

Asiakkaat pääsevät tutustumaan uutuuteen viikosta 8 suurimmissa Hyundai-jälleenmyyjäliikkeissä.

Genesis Coupen suositushinta on 49 984 €. Lisätietoa www.hyundai.fi.

Korkeresoluutioisia kuvia (lehdistön käyttöön, vaatii rekisteröinnin): www.mediahotelli.fi/simetron

Hyundai Motor Finland Oy, Laivalahdenkatu 8, 00880 Helsinki. Lehdistön yhteyshenkilö: tiedotuspäällikkö Jonna Nevalainen, puhelin 050-568 7706, sähköposti jonna.nevalainen(at)hyundai.fi

Vuonna 1967 perustettu Hyundai Motor Company möi vuonna 2010 yli 3,6 miljoonaa ajoneuvoa 186 maassa noin 5 300 toimipisteen kautta. Vuonna 2001 perustettu Hyundai Motor Finland Oy on osa Simetron Groupia. Viime vuonna Hyundai saavutti Suomen automarkkinoilla 2900 henkilöauton rekisteröinnillä 2,6 %:n markkinaosuuden. Lisätietoa www.hyundai.com, www.hyundai.fi